سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره برداری و بازسازی 2000خانه بهداشت در سال جاری خبر داد و گفت: در طول سال های گذشته شبکه بهداشت و درمان مورد کم مهری قرار گرفته بود اما امروز شاهد توجه ویژه دولت به بخش های بهداشت و درمان در کشور هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ،محمد آقاجانی اظهار کرد: طرح ارتقای کیفیت هتلینگ از جمله برنامه های شاخص طرح تحول سلامت بود که در این راستا دولت در 291 شهر محروم کشور در حوزه درمان، سرمایه گذاری قابل توجهی را انجام داده است.

وی گفت: بیشترین منابع در این حوزه در رابطه با بازسازی بیمارستان های شهرهای محروم انجام شده و تلاش ما توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی با تاکید بر ضرورت محرومیت زدایی از مناطق محروم و روستاها افزود: نگاه ما به هر دو حوزه بهداشت و درمان یکسان بوده است و تلاش کردیم تا ماموریت محوله را در هر دو بخش به طور مناسب عملیاتی کنیم. نگاه ها به حوزه بهداشت و درمان دید جامعی است و از محل اعتبارات پیشگیری نیز امسال مبالغ قابل توجهی برای حوزه پیشگیری هزینه شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: امسال 77 درصد از پزشکان مناطق محروم مشمول برنامه ماندگاری قرار گرفتند و به طور 100 درصد تمام وقت در این مناطق حضور دارند.

آقاجانی، ضرورت توجه به ارتقای کیفیت ویزیت پزشکان عمومی و متخصص را متذکر شد و گفت: 80 درصد خدمات سرپایی در کشور توسط بخش خصوصی ارائه می شود که ما تلاش کردیم با ورود به این حوزه نیز کیفیت ویزیت سرپایی در بخش دولتی را در حد مورد توجهی ارتقا ببخشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمارانی که به متخصصان مراکز دولتی مراجعه می کنند تنها با پرداخت حدود سه هزار تومان می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

معاون درمان وزیر بهداشت از بهره برداری و بازسازی 2000خانه بهداشت از آغاز سال جاری تا به امروز در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: در طول سال های گذشته شبکه بهداشت و درمان مورد کم مهری قرار گرفته بود اما امروز شاهد توجه ویژه دولت به بخش های بهداشت و درمان در کشور هستیم و بهره برداری و بازسازی 2000 خانه بهداشت نشان از توجه وزارت بهداشت به این حوزه است.

آقاجانی افزود: به جرات می توان گفت شبکه بهداشت ودرمان از محدودیت در آمده است و در آینده نیز شاهد گسترش فعالیت های این حوزه خواهیم بود.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت قطب های منطقه ای بهداشت و درمان در کشور گفت: تقویت قطب های منطقه ای راهکاری است که می تواند از تجمیع خدمات در منطقه مشخصی بکاهد .

وی اظهار کرد: برای مثال در حال حاضر هشت قطب ویژه منطقه ای در کشور ترکیه وجود دارد که بار مراجعه به طور متناسب در این قطب ها توزیع می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha