سلامت نیوز:مدیرکل دفتر تعالی خدمات بالینی و مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت، از برنامه جامعه بررسی وضعیت سلامت کلیه ۴۳ میلیون ایرانی در راستای اجرای طرح تحول سلامت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  خبرگزاری مهر، دکتر سیداحمد تارا در آیین گشایش رسمی مرکز جامع درمان بیماران دیالیزی و پیوند کلیه و بخش همو دیالیز کلینیک شفا، افزود: سلامت این تعداد جمعیت کشور از نظر دیابت و فشارخون نیز بررسی می شود.

وی افزود: این افراد شامل روستاییان، ساکنان شهرهای کمتر از ۲۰ تا ۵۰ هزار تن و نیز حاشیه نشین ها است.همچنین برنامه جامع بیمار یابی طی یکسال آینده برای جمعیت مناطق مرکزی شهرها هم آغاز می شود.

مدیرکل دفتر تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، با اشاره به آمار حدود ۳۰ هزار بیمار دیالیزی در کشور، گفت: پیشگیری از بیماری های کلیوی از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر است. ضمن اینکه سازمان های مردم نهاد و خیریه ها دراین زمینه می توانند نقش جدی داشته باشند.

تارا تصریح کرد: براساس بررسی های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰، تعداد بیماران دیالیزی در ایران به ۵۰ هزار تن می رسد این در حالی است که ظرفیت پیوند کلیه در کشور ما سالانه فقط هزار مورد است.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha