جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 141770

سلامت نیوز:یک دندان‌پزشک گفت: با توجه به اینکه در دهههای اخیر رژیم غذایی نسبت به گذشته نرمتر شده است، رویش دندان عقل نیمه‌نهفته و نهفته در کشور رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ،امیر توکلی ، اظهار کرد: زمان رویش دندان عقل بعد از 17 سالگی است که ممکن است به دلیل نبود فضای کافی برای رویش این دندانها در داخل دهان به صورت نیمه‌نهفته یا نهفته رشد کنند که بیشتر در فک پایین به این صورت است.

وی افزود: در حالت نیمه‌نهفته، با توجه به اینکه بخشی از دندان با محیط دهان به طور مکرر ارتباط دارد در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی دندان پوسیده شده و همچنین موجب عفونت بافتهای اطراف دندان می‌شود که پس از بررسی با جراحی خارج خواهد شد.

توکلی تصریح کرد: در حالت نهفته باید ابتدا ارزیابی صورت گیرد تا اگر مزاحمتی برای سایر دندانها ایجاد کرد بافت لثه مورد جراحی قرار گیرد، به همین جهت ارزیابیها باید در زمانهای متوالی انجام شود. در ضمن از رادیوگرافی چند ساله نباید غافل شد، چرا که اگر ضایعهای وجود داشت در جهت رفع آن اقدام کرد، لذا کشیدن دندان باید دلیل قانع کنندهای داشته باشد و گرنه در صورت رعایت بهداشت نیازی به کشیدن دندان وجود ندارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha