شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 141802

اسیدهای چرب امگا 3 که در غذاهای دریایی و روغنی کانولا، روغن سویا و گردو وجود دارد و برخی دیگر از ویتامین‌ها، مانع از بروز افسردگی می‌شود.

سلامت نیوز:اسیدهای چرب امگا 3 که در غذاهای دریایی و روغنی کانولا، روغن سویا و گردو وجود دارد و برخی دیگر از ویتامین‌ها، مانع از بروز افسردگی می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،دکتر زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه سلامت وزارت بهداشت می‌گوید: کمبود برخی مواد مغذی و ویتامین‌ها در رژیم غذایی باعث ایجاد یا تشدید افسردگی می‌شود. از مهم‌ترین این مواد اسیدهای چرب امگا 3، کمبود آهن، ویتامین B6 و B12، ویتامین E، ویتامین C، منیزیم، روی، سلنیوم و برخی مواد دیگر است که کمبود آنها فرد را مستعد افسردگی می‌کند.

به گفته عبداللهی اسید فولیک نیز از دیگر موادی است که کاهش آن در خون میزان ابتلا به افسردگی را بالا می‌برد. اسید فولیک در جگر، قارچ، سبزیجات سبز مانند اسفناج و کلم بروکلی، گوشت گاو کم چرب، سیب زمینی، نان گندم کامل، آب پرتقال و لوبیا وجود دارد. بنابراین پیروی از یک رژیم غذایی سالم، متنوع و متعادل، دریافت به اندازه مواد مغذی و داشتن وزن مناسب، در پیشگیری و درمان افسردگی مؤثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha