شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا موفق به یافتن روش تازه ژن درمانی برای بیماری هموفیلی شده‌اند که می‌تواند بیماران مبتلا به بیماری عدم انعقاد خون را با یک تزریق درمان کند.

سلامت نیوز: پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا موفق به یافتن روش تازه ژن درمانی برای بیماری هموفیلی شده‌اند که می‌تواند بیماران مبتلا به بیماری عدم انعقاد خون را با یک تزریق درمان کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، بیماران مبتلا به نوع B هموفیلی را با روش درمانی تازه یافته‌ای می‌توان کاملاً درمان کرد. در این روش از یک ویروس برای از بین بردن ژن‌های ناقص استفاده می شود.

سایت اینترنتی futurity.org که اخبار پژوهش‌های برتر دانشگاهی را پوشش می‌دهد، روز پنجشنبه گزارش داد که پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی موفق شده‌اند به روش درمانی سریعی برای بیماری هموفیلی نوع B دست یابند. آزمایش این گروه پژوهشی روی حیوانات نتیجه مثبتی داشته و خونریزی در آنان را به سرعت کاهش داده و هیچ عارضه‌ای نشان نداده است.

به گفته تیموتی نیکولز، مدیر آزمایشگاه تحقیقات خون فرانسیس اوون دانشگاه کارولینای شمالی که سرپرستی نگارش مقاله این گروه پژوهشی را بر عهده دارد، «نتایج آزمایش خیره‌کننده است. فقط مقدار اندکی از ژن‌های فاکتور IX لازم برای انعقاد خون برای کاهش عمده‌ای در میزان خونریزی کافی است. این روش درمانی به شکلی باورنکردنی قدرتمند است.»

پزشکان در این روش فقط یک بار مقداری از ژن‌های انعقاد دهنده خون را به بیمار تزریق می‌کنند و این برای همه عمر مشکل کمبود فاتور انعقاد خون آنها را برطرف می‌کند. پژوهشگران امیدوارند پس از تکمیل آزمایش‌های خود این روش را جایگزین درمان‌های قدیمی کنند که بیماران ناچار بودند چندین نوبت در هفته و در تمام طول عمر خود تزریق فاکتور IX داشته باشند. اخیراً روش درمانی تازه‌ای مورد تأیید اداره دارو و غذای ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است که اثر آن تا چند روز برجاست اما بیماران مجبورند تمام عمر، هر ماه یک یا دو بار تزریق داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha