رئیس كمیسیون تعرفه و بیمه سازمان نظام پزشكی با بیان اینكه دغدغه جامعه پزشكی كاهش پرداخت از جیب مردم است، گفت: اولین اصلی كه امروز تصویب شد و كمیسیون تعرفه نیز به آن تاكید داشت، نزدیك كردن قیمت های بخش دولتی به قیمت واقعی بود.

سلامت نیوز: رئیس كمیسیون تعرفه و بیمه سازمان نظام پزشكی با بیان اینكه دغدغه جامعه پزشكی كاهش پرداخت از جیب مردم است، گفت: اولین اصلی كه امروز تصویب شد و كمیسیون تعرفه نیز به آن تاكید داشت، نزدیك كردن قیمت های بخش دولتی به قیمت واقعی بود.

دكتر حسین بابایی كه در حاشیه آخرین جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشكی در سال 93 سخن می گفت، در گفتگو با سازمان نظام پزشكی، ابراز داشت: از آن جایی كه بیمه ها پوشش كافی خدمات را نمی دهند و همچنین با تورم موجود در كشور، تصمیم بر آن شد كه مانند سال 93، كه افزایش قیمت ها در بخش دولتی در حوزه های هتلینگ و K‌ را شاهد بودیم، در سال آینده نیز بتوانیم درصدی رشد را در بخش دولتی بدون افزایش پرداخت از جیب مردم داشته باشیم.  

وی خاطرنشان كرد: امید است بتوانیم رشد تعرفه ها را به صورت مناسب داشته و جامعه پزشكی مجبور به پرداخت هزینه های تورم از جیب خود چون سال های گذشته نشوند. بنابراین میانگین رشد را در بخش های هتلینگ و K با حدود 10 و در حوزه ویزیت های سرپایی حدود 15 تا 25 درصد پیش بینی كردیم. 

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشكی با اشاره به آخرین جلسه شورای عالی با توضیح اینكه در این جلسه به قوانین روی زمین مانده از سال 84 در زمینه قیمت تمام شده وارزش واقعی خدمات پزشكی كه در سال های گذشته مغفول مانده بود، پرداخته شد، اظهار داشت: متاسفانه در پایان هر سال محاسباتی بر اساس تعرفه های سال گذشته و نرخ تورم اعلام شده از طرف بانك مركزی انجام داده و سهمی از آن را جزو رشد با 4 یا 5 ماه تاخیر اعلام می كردند.

وی یادآور شد: در این راستا، امسال بر قانون  (بند "ك" اختیارات سازما نظام پزشكی)، تاكید واصرار به مشخص كردن ارزش نسبی خدمات كردیم كه با یاری وزارت بهداشت این كار در حوزه های تشخیصی و درمانی سال 93 انجام و كتاب ارزش نسبی خدمات از 15 آبان سال 93 اجرایی و ابلاغ شد.

بابایی ادامه داد: در آخرین جلسه شورای عالی رشد نسبی را در حوزه های خدمات سرپایی در بخش خصوصی مصوب و برای بخش دولتی پیشنهاد دادیم.  پیشنهادات ما بر اساس مبانی كارشناسی توسط ریاست كل سازمان برای شورای عالی بیمه سلامت خواهد رفت و وظیفه ذاتی این شورا است كه هر سال پیش از اتمام سال به تعیین ارزش واقعی خدمات در شورای عالی بیمه سلامت مبادرت ورزد.

وی با گلایه از اینكه این كار هر سال با تاخیر صورت می گرفت، خاطرنشان كرد: در جلسه امروز در حوزه های مختلف اعم از ویزیت سرپایی، هتلینگ و ضرایب K در بخش دولتی قوانین مصوب را پیشنهاد داده و در بخش خصوصی هم مصوبه ای برای اجرا به ریاست كل سازمان نظام پزشكی  ارسال شد و امید است برای اوایل هفته بعد به عنوان پیشنهاد كل سازمان، در شورای عالی بیمه مطرح شود.

رئیس كمیسیون تعرفه و بیمه سازمان نظام پزشكی اظهار داشت: در خصوص مبحث سلامت پیشنهاد می كنم افراد كارشناس در عرصه های سلامت وارد شده و نظرات كارشناسی خود را عنوان كنند و همچنین از جامعه پزشكی انتظار می رود كه نقائص قانون بیمه همگانی را مطرح و اگر اشكالی در مورد كتاب ارزش نسبی وجود دارد را بیان كنند تا  در بازنگری های تعرفه ها در سال های آتی مدنظر قرار گیرد و اشكالات آن مرتفع و به این ترتیب هم جامعه پزشكی و هم مردم از آن منتفع شوند.   


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha