شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 141840

آلرژی شما با سرماخوردگی خود را نشان می‌دهد.

سلامت نیوز:آلرژی شما با سرماخوردگی خود را نشان می‌دهد.

خانمی 37 ساله هستم هر سال با نزدیک شدن به بهار با شروع یک سرماخوردگی کوچک سرفه‌های شدید و مداومی سراغم می‌آید و تا پایان بهار ادامه دارد. عطسه‌های پی در پی در طول بهار همراهی‌ام می‌کند. شاید در مدت یک ساعت بیش از 25 بار عطسه می‌کنم. استفاده از داروی آنتی هیستامین و بقیه داروهای ضد حساسیت تأثیر آنچنانی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز،دکتر نادر حیدرزاده فوق تخصص ریه و آلرژی در پاسخ به این سئوال در روزنامه ایران نوشت:سرماخوردگی بیشتر از یک هفته طول نمی‌کشد، افرادی که زمینه آلرژیک دارند سرفه‌ها پس از سرماخوردگی ادامه دارد، سرماخوردگی که در اثر ابتلا به ویروس است بر طرف می‌شود ولی التهاب آن در بدن باقی می‌ماند.

در واقع آلرژی شما با سرماخوردگی خود را نشان می‌دهد. آلرژی ممکن است در حد در‌گیری راه‌های هوایی و سینوس‌ها باشد که با عطسه، سرفه و آبریزش بینی و خارش بینی، چشم و گلو همراه است و گاهی نیز با درگیری راه‌های هوایی تحتانی و آسم بروز می‌کند.

اگر شما شب‌ها با سرفه از خواب بیدار می‌شوید ممکن است سرفه‌ها نشانه‌ای از آسم باشد، پس ناراحتی شما با آلرژی مرتبط است و به سرماخوردگی ربطی ندارد، باید با مراجعه به پزشک مشکلات تان بیشتر بررسی شود که اغلب با درمان ساده بر طرف می‌شود. همچنین توصیه می‌شود، شما که در فصل مشخصی دچار آلرژی می‌شوید می‌توانید دو هفته قبل از شروع علائم، از درمان پیشگیری‌کننده استفاده کنید، آلرژی شما که در فصل بهار آغاز می‌شود در اثر گرده گیاهان است که موجب احتقان می‌شود، بنابراین باید حتی الامکان از گرده‌ها دوری کنید یا از ماسک استفاده کنید، در غیر این‌صورت می‌توانید با مراجعه به مراکز تست آلرژی و مشخص شدن نوع گیاهی که به گرده آن حساسیت دارید علیه آن گرده واکسینه شوید ولی 3 تا 4 سال باید هفته‌ای یک واکسن بزنید که هزینه بالایی هم دارد ولی توصیه می‌شود پیشگیری را جدی بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha