سقوط شیء نورانی در ساحل دریای خزر، ساکنان پنج منطقه در مازندران را شگفت‌زده کرد.

سلامت نیوز: سقوط شیء نورانی در ساحل دریای خزر، ساکنان پنج منطقه در مازندران را شگفت‌زده کرد.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه ایران با اشاره به وقوع حادثه‌ای نامعلوم در شمال کشور، در ادامه نوشت: چند صیاد ادعا کردند که سحرگاه روز پنجشنبه 21 اسفندماه یک شیء نورانی را دیده‌اند که با سرعت زیاد در آب‌های ساحلی منطقه بابلسر سقوط کرده است.

در پی این اعلام عملیات گشت‌های دریایی برای کاوش در عمق سواحل مازندران در حالی آغاز شد که وقوع این حادثه در چند نقطه از شهرهای ساحلی مازندران گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، بنا بر اعلام شاهدان عینی حادثه ماجرای سقوط اسرارآمیز این شیء نورانی ساعت 5.5 بامداد روز پنجشنبه اعلام شده است. سقوط شیء نامعلوم در پنج نقطه مازندران از غرب استان تا بابلسر اتفاق افتاده و بنا بر مشاهدات صیادان این شیء در سمت ایران یعنی جنوب دریا سقوط کرده است.

یکی از صیادان تنکابنی میگفت: من که خود در سال‌های دفاع مقدس در جنگ حضور داشتم، بعید میدانم این شیء یک موشک باشد، چون کاملاً بی‌صدا بود و دو خط در موازات 20 - 30 متری به دنباله این شیء بود و وقتی هم به داخل آب افتاد دود عجیبی به هوا بلند شد.

صیادان و منابع مردمی ‌در تنکابن و رامسر نیز صبح پنجشنبه شاهد سقوط یک شیء نورانی و در حال آتش بودند که در آب‌های شهر رامسر سقوط کرده است. اگرچه برخی منابع عنوان می‌کنند که احتمالاً یک بالگرد در آسمان غرب مازندران سقوط کرده اما تاکنون پیگیری‌های فرودگاه‌های استان این مسأله را تأیید نکرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران نیز با تأیید گزارش سقوط شیء نورانی گفت: سقوط این شیء نورانی بامداد پنجشنبه بوده که در آسمان شهرهای غرب مازندران براحتی قابل رؤیت بوده است.

وی اظهار کرد: پس از بروز این حادثه با فرودگاه‌های استان تماس حاصل شد که پرواز هرگونه هواپیما اعم از آموزشی و تفریحی را این موقع صبح در آسمان استان رد کرده‌اند. همچنین دریابانی استان نیز تاکنون هیچ گزارشی از سقوط و آتش‌سوزی بالگرد در آب‌های استان گزارش نکرده‌اند.

احمدی مسئول روابط عمومی‌ فرودگاه‌های مازندران نیز سقوط هرگونه هواپیما و بالگرد را در آسمان استان رد کرد و گفت: اداره هوانوردی نیز چنین موضوعی را تأیید نکرده است و شاهد سقوط هیچ نوع هواپیما یا بالگرد نبوده‌ایم.

«محمد بهار» رئیس اداره ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران هم سقوط هرگونه بالگرد و هواپیما را در آب‌های استان بویژه حوزه رامسر و بابل تکذیب کرد.

همچنین مردم منطقه «نفتچال می‌رود» شهر بهنمیر بابلسر نیز ادعا کرده‌اند که شب پنجشنبه گذشته سقوط شیء نامعلومی‌ را در دریا نظاره کردند. هم‌اکنون نیروهای امدادی به این منطقه اعزام شدند.

اما «علی اسد» فرماندار بابلسر نیز از گزارش‌های مردمی ‌در این خصوص خبر داده و گفته است: با اشاره به اینکه اعلام سقوط شیء در عمق دریا غیر از شهر بابلسر در دیگر نقاط استان مازندران نیز دریافت شد، از ساعت پنج صبح روز حادثه پیگیر این موضوع هستیم و تاکنون گزارش خاصی از بابت وقوع سانحه دریافت نکردیم.

فرماندار بابلسر با بیان اینکه "سقوط شیء در دریا توسط ماهیگیران به مسئولان اطلاع‌رسانی شد و همزمان مسئولان مدیریت بحران نیز پیگیر این موضوع هستند"، اضافه کرد: با پیگیری از مراجع رسمی ‌سقوط هواپیما در این گزارش کاملاً منتفی است.

«هوشنگ حسینی» فرمانده مرزبانی و دریابانی استان مازندران به همراه ناوگروه دریابانی استان و چهار غواص به محل حادثه اعزام شدند.

در عین حال «عباس جاودانی» مسئول روابط عمومی‌ فرماندهی دریابانی و مرزبانی مازندران نیز از سقوط یک هواپیما در دریای بابلسر خبر داده و گفته که ساعت سقوط این هواپیما پنج بامداد بوده است.

وی با بیان اینکه "به طور قطع نمیتوان اعلام ‌کرد هواپیمای ساقط شده کوچک یا بزرگ بوده است"، افزود: اینکه هواپیما سقوط کرده، ‌قطعی است. به احتمال فراوان این هواپیما کوچک، تفریحی یا آموزشی بوده است.

مسئول روابط عمومی‌ فرماندهی دریابانی و مرزبانی مازندران با بیان اینکه "فرماندهی دریابانی و مرزبانی مازندران در منطقه حضور یافته"، گفت: اکیپ امدادی نیز در منطقه حضور داشته‌اند.

«سیدموسی حسین‌نژاد» فرمانده سپاه بابلسر درباره مشاهده ‌یک شیء پرنده در دریای مازندران و آتشی که از آن دیده شد، گفت: احتمال می‌دهیم شیء رؤیت‌ شده مربوط به فضانوردان قزاقستان باشند. اتفاق صبح پنجشنبه مربوط به یک جسم پرنده بوده که هنوز ماهیت آن برای ما مشخص نیست.

وی با بیان اینکه این شئ پرنده قطعاً هواپیما نبوده است، افزود: از ساعت 5.30 صبح ‌روز حادثه همراه فرمانده دریابانی مازندران به منطقه اعزام شدیم و از دریای فریدونکنار و خزرشهر تا مختصات 28 کیلومتری درون دریا به جست‌وجو پرداختیم و پس از آن عملیات جست‌وجو را تا مناطق امیرآباد ادامه دادیم اما چیزی نیافتیم.

فرمانده سپاه بابلسر اضافه کرد: این شیء بنا بر گزارش های مردمی ‌در رودسر، تنکابن، محمودآباد، بابلسر، لاریم و امیرآباد نیز رؤیت شده و فقط در نواحی ساحلی و دریا دیده نشده و حتی مردم امیرکلا و بابل نیز آن را رؤیت کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه "احساس می‌کنیم این شیء در جَو بوده"، تصریح کرد: خبری داشتیم مبنی بر اینکه قرار است در همین روزها فضانوردان ایستگاه فضایی میر کشور قزاقستان به زمین بازگردند و پیش‌بینی ما این است که هرچه بوده مربوط به همین ایستگاه فضایی و تأسیسات آن است.

فرمانده سپاه بابلسر، حضور هرگونه پهپاد، هواپیمای جاسوسی، موشک بالستیک و بشقاب پرنده را در سواحل دریای خزر تکذیب کرد و گفت: با استعلامی‌ که از فرودگاه‌های دشت‌ناز، امام و مهرآباد گرفتیم، هیچ هواپیمای داخلی و خارجی نداشتیم که مسیر پروازی درون دریای خزر داشته باشند.

وی یادآور شد: هیچیک از اخبار منتشرشده در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها مبنی بر کشته شدن چند نفر در این ماجرا صحیح نیست. ما در صحنه حضور داشتیم و تا مختصات 25 کیلومتری را بررسی کردیم اما علائمی‌ دریافت نشد.

حسین‌نژاد تصریح کرد: بر اساس شواهد و گزارشات مردمی‌که از بابل هم رسیده است، می‌توان گفت ارتفاع پروازی این شیء بیش از 25 هزار پا بوده و تصور این ارتفاع برای یک هواپیما صحیح نیست و یک هواپیما نمی‌تواند از رودسر به تنکابن و پس از آن از مسیر محمودآباد، بابلسر و لاریم عبور کرده و سرانجام در امیرآباد سقوط کند، چون چنین خط پروازی تعریف‌ شده نیست.

فرمانده سپاه بابلسر با بیان اینکه "اظهارات ثبت‌شده از شاهدان عینی نشان می‌دهد این شیء فقط در قسمت عقب دارای آتش بود و اصلاً بال نداشت"، در پایان گفت: یک هواپیما اگر دچار نقص و آتش‌سوزی شود، از بالها نشأت میگیرد و همین موضوع احتمال حضور فضانوردان قزاقستانی را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha