سخنگوی کمیته مسئول رسیدگی و پیگیری مطالبات پرستاران گفت: وزارت بهداشت جامعه پرستاری را به جلسه شورای عالی بیمه امیدوار کرده بود، در حالی که براساس اخبار موثق، رسیدگی به بحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در کتاب ارزش‌گذاری را از دستور کار این جلسه شورای عالی بیمه خارج کردند.

رسیدگی به تعرفه گذاری خدمات پرستاری از دستور کار شورای عالی بیمه خارج شده است؟

سلامت نیوز: سخنگوی کمیته مسئول رسیدگی و پیگیری مطالبات پرستاران گفت: وزارت بهداشت جامعه پرستاری را به جلسه شورای عالی بیمه امیدوار کرده بود، در حالی که براساس اخبار موثق، رسیدگی به بحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در کتاب ارزش‌گذاری را از دستور کار این جلسه شورای عالی بیمه خارج کردند.

محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با آنا با اشاره به برگزاری جلسه امروز شورای عالی بیمه اظهار کرد: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری یکی از مطالبات اصلی جامعه پرستاری بود و طبق قانون سال 1386 بوده اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

وی یکی از علل اعتراضات و تجمعات جامعه پرستاری را عدم اجرای قانون در کشور دانست و گفت: وزارت بهداشت و مسئولان نظام پرستاری هر بار بحث تعرفه‌گذاری خدمات را به جلسات و آینده حواله می‌کردند و حتی در هفته پرستار نیز بسیار وعده دادند که منتظر باشید تا در نیمه دوم اسفند جلسه‌ای به این منظور برگزار می‌شود که یکی از دستور کارهای این جلسه تایید ۳۵۰ خدمت مورد ارائه در کتاب ارزش‌گذاری نسبی است.

سخنگوی کمیته مسئول رسیدگی و پیگیری مطالبات پرستاران یادآور شد: اصولا قبل از تشکیل جلسات در شورای عالی بیمه دستور کار جلسه تهیه و در اختیار اعضا قرار می‌گیرد در حالی که براساس اخبار موثق متوجه شدیم بحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در دستور کار این جلسه نیست بنابراین مطمئنم از این جلسه نیز مصوبه و قانونی به نفع پرستاران بیرون نخواهد آمد و باز هم با وعده‌های پوچ و واهی پرستاران را سرگرم می‌کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم تعرفه‌های پرستاری را در این جلسه ببرند زیرا جامعه پرستاری به برگزاری جلسه شورای عالی بیمه امید داشت که امروز و فردا مشخص می‌شود آیا ۳۵۰ خدمت مورد ارائه در کتاب ارزش‌گذاری نسبی نیز اضافه می‌شود یا خیر.

شریفی مقدم تصریح کرد: وزارت بهداشت اعلام کرده بود که در کتاب ارزش‌های نسبی طرح تحول نظام سلامت ۱۹۰ خدمت مستقل و ۶۰خدمت مشترک بین پزشک و پرستار و ۳۵۰ خدمت پرستاری را در کتاب ارزش نسبی خدمات اضافه کنند و قول داده بود که چنین کاری را انجام می‌دهد در حالی که براساس شنیده‌ها آن را از دستور کار خارج کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha