شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 141850

به نظر می رسد حق با والدین ما بود، شیر واقعا" برای بدن مفید است، حداقل بعد از یک تمرین ورزشی. تحقیقات نشان داده اند یک لیوان شیر شکلات کم چرب بعد از یک جلسه تمرین سخت بهینه ترین نوشیدنی ورزشی حاوی کربوهیدرات و پروتئین با کیفیت می باشد. به علاوه، شیر شکلات واقعا" خوشمزه است.

شیر شکلات بهترین نوشیدنی ورزشی

سلامت نیوز: به نظر می رسد حق با والدین ما بود، شیر واقعا" برای بدن مفید است، حداقل بعد از یک تمرین ورزشی. تحقیقات نشان داده اند یک لیوان شیر شکلات کم چرب بعد از یک جلسه تمرین سخت بهینه ترین نوشیدنی ورزشی حاوی کربوهیدرات و پروتئین با کیفیت می باشد. به علاوه، شیر شکلات واقعا" خوشمزه است.

در ۳ تحقیق مشابه، محققان تأثیرات نوشیدن شیر شکلات کم چرب بعد از تمرین را با نوشیدن با آب یا نوشیدنی های ورزشی مقایسه کردند. در ورزشکاران مقاومتی، نتایج نشان دادند که نوشیدن شیر شکلات می تواند منجر به:

عملکرد بهتر

دوچرخه سواران ماهر قدرت بیشتری داشتند و سریع تر پا می زدند. به علاوه بعد از انجام ریکاوری با نوشیدن شیر شکلات، ۶ دقیقه از مدت زمان رکاب زدنشان کم شد.

سازگاری سریع تر با تمرین

در مقایسه با کسانی که نوشیدنی های دیگر را مصرف کردند، گروهی که شیر شکلات نوشیدند، پیشرفت دو برابری در اندازه های آمادگی هوازی و سازگاری با تمرین نشان دادند.

فرم بهتر بدنی

کسانی که شیر شکلات نوشیدند، عضلات بیشتری بدست آوردند و چربی بیشتری را در تمرین از دست دادند. بعد از ۴.۵ هفته آن ها یک کیلو  و ۳۶۰ گرم عضله خالص بیشتری نسبت به گروه دیگری که از نوشیدنی های دیگر استفاده می کردند، داشتند.

حتما" می پرسید دلیلش چیست؟

در مقایسه با شیر خالص، آب و نوشیدنی های معروف ورزشی، شیر شکلات کم چرب تقریبا" دو برابر این نوشیدنی ها کربوهیدرات و پروتئین دارد. نسبت ۴ به ۱ کربوهیدارت به پروتئین نسبت ایده آل برای ریکاوری عضلات به حساب می آید ( البته مطمئن شوید کم چرب است تا از قند اضافه آن خلاص شوید).

    مصرف به یک میزان ۴ به ۱ از کربوهیدرات و پروتئین در نوشیدنی بعد از دویدن می تواند ذخایر گلیکوژن را دوباره بازسازی کند و همچنین ریکاوری بدن نیز سریع تر انجام شود.

یک مطالعه دیگر هم اخیرا" این ادعاها را تأیید کرد و نشان داد که شیر شکلات کم چرب در مقایسه با یک نوشیدنی کربوهیدرات، ریکاوری بهتری را در عضلات انجام داد. شیر هم خودش از آب کافی برای تأمین ورزشکاران بعد از یک تمرین سخت برخوردار است.

نکته پایانی: افزودنی هایی مانند کلسیم، سدیم و قند به بدن کمک می کنند تا آب را بازیابی کند و انرژی را دوباره بدست آورد.


منبع: elmevarzesh.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha