مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سیستم مدیریت بیمارستانی اچ آی اس (HIS) در سال آینده به طور کامل در بیمارستان‌های تامین اجتماعی مستقر می‌شود، اظهار کرد: طرح نظام ارجاع داخلی تامین اجتماعی نیز به صورت پایلوت در حال اجراست و زمینه ساز برقراری عدالت در دسترسی به خدمات درمانی بیمه شدگان خواهد بود.

سلامت نیوز: مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سیستم مدیریت بیمارستانی اچ آی اس (HIS) در سال آینده به طور کامل در بیمارستان‌های تامین اجتماعی مستقر می‌شود، اظهار کرد: طرح نظام ارجاع داخلی تامین اجتماعی نیز به صورت پایلوت در حال اجراست و زمینه ساز برقراری عدالت در دسترسی به خدمات درمانی بیمه شدگان خواهد بود.

مهدی درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نظام ارجاع داخلی تامین اجتماعی و در پاسخ به اینکه آیا این طرح با پزشک خانواده همپوشانی ندارد؟ اظهار کرد: این طرح با پزشک خانواده متفاوت است و هیچ بیماری را ناچار نمی کند تحت نظر یک پزشک باشد، بلکه این طرح تنها نظام ارجاع داخلی است که بتدریج در بیمارستانهای تامین اجتماعی مستقر خواهد شد.

وی افزود: این طرح عدالت در دسترسی را ایجاد می‌کند و بر اساس آن همه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی که به مراکز درمانی ما مراجعه می‌کنند همه امکانات به صورت هدایت شده در اختیارشان قرار می‌گیرد. هم اکنون این طرح به صورت آزمایشی در پنج استان کشور در حال اجراست.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمار هر کجا و به هر مرکزی ارجاع شود رایگان درمان می شود، عنوان کرد:‌ اگر در صورت نیاز بیمار به بیمارستانهایی به جز تامین اجتماعی ارجاع شود باز هم پرداخت هزینه‌هایش به عهده سازمان است.

درخشان افزود: در مراکز تامین اجتماعی همه خدمات قابل انجام، رایگان است.

وی درباره استقرار سیستم اچ آی اس در بیمارستان های تامین اجتماعی نیز گفت: این سیستم باید طی یک فرآیند 15 ماهه مستقر شود که اکنون حدود شش ماه از آن گذشته و تا به این لحظه در 17 مرکز مستقر شده است و می‌تواند زمینه ساز صدور پرونده الکترونیکی سلامت باشد، بنابراین می‌توان گفت استقرار کامل این سیتم در سال آینده محقق خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha