مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست گفت: قرار است در سال 94 در هر فصل یک کارگاه آموزشی در حوزه محیط زیست برگزار شود.

پشت پرده حذف بودجه 60 میلیاردتومانی ریزگردها

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست گفت: قرار است در سال 94 در هر فصل یک کارگاه آموزشی در حوزه کحیط زیست برگزار شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، محمد درویش در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: بنا داریم در سال 94 در هر فصل یک کارگاه آموزشی برگزار کنیم و بهترین اساتیدی که در حوزه NGO ها فعالیت می کنند، در این کارگاه ها حضور داشته باشند و به نمایندگان تشکل های مردم نهاد 31 استان بپیوندند.


مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست افزود: کار مهمی که محیط زیست در سال 93 انجام داد این بود که برای نخستین بار همه NGO های کشور به تفکیک استان صاحب یک شبکه NGOای شدند. این تشکل ها می توانند در این فضا بهتر همدیگر را بشناسند و مشکلات مشترکشان را مرتفع کنند.


وی افزود: یکی دیگر از برنامه هایی که داریم این است که خانه ای به عنوان خانه محیط زیست تشکیل شود تا در اختیار این ها باشد و بتوانند آزادانه در آن رفت و آمد داشته باشند. تا آنجایی که امکان دارد، تلاش می کنیم که استقلال NGO های محیط زیستی با کمترین وابستگی به بدنه دولت حفظ شود و بتوانند مطالبه محوری خود را در حوزه محیط زیست داشته باشند.


دلیل حذف بودجه 60 میلیاردتومانی


درویش درخصوص میزان بودجه سال 94 حوزه محیط زیست نیز گفت: هنوز چیزی به ما درباره بودجه ابلاغ نکرده اند ولی یک بودجه 60 میلیارد تومانی توسط سازمان محیط زیست پیشنهاد شد تا بتوانیم با کمک توان افزایی جوانان محلی مشکلات محیط زیستی از جمله ریزگردها را حل کنیم که متاسفانه نمایندگان مجلس این بودجه را رد کردند.


وی در این باره توضیح داد: استدلال نمایندگان به این موضوع برای من هم شگفت انگیز بود و از نمایندگان پرسش کردیم که چرا این اتفاق افتاد. برخی از نمایندگان نگران بودند که این بودجه به نام NGO ها باشد و برای کارهای سیاسی بخواهد استفاده شود. در طول این چند دهه همه کارها دست دولت بوده است، اجازه دهیم یکبار هم بخشی از این بودجه در اختیار مردم قرار گیرد.


مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست افزود: اعتقاد داریم هر جا به سرمایه اجتماعی اهمیت داده ایم، موفق بوده ایم. مشکل ماجرا این است که هنوز NGOها را به رسمیت نمی شناسیم. فکر می کنیم که باید با نگاه های تردید آمیز به این ماجرا نگاه کنیم. اما برخی از تشکل ها در حد یک جامعه دارند کار می کنند.


درویش در پایان گفت: ما برای مهارت آموزی به NGO ها نیاز به بودجه داریم تا بتوانیم این کارگاه ها را برگزار کنیم و می توانیم بسیاری از مشکلات محیط زیست را حل کنیم. در سال گذشته 410 تشکل مردم نهاد داشتیم که امسال این تعداد به 771 NGO رسیده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha