شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 141866

پزشکان هشدار دادند حتی اگر از مصرف زیاد نمک به فشارخون مبتلا نشوید اما همچنان خطر آسیب‌دیدگی عروق خونی، قلب، کلیه‌ها و مغز در کمین‌تان خواهد بود.

سلامت نیوز: پزشکان هشدار دادند حتی اگر از مصرف زیاد نمک به فشارخون مبتلا نشوید اما همچنان خطر آسیب‌دیدگی عروق خونی، قلب، کلیه‌ها و مغز در کمین‌تان خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان با بازبینی شواهد و اطلاعات موجود دریافتند که مصرف سطح بالایی از نمک تاثیر مضری بر برخی از اعضا و بافت‌های بدن دارد. همچنین حتی در افرادی که در برابر تاثیر مصرف نمک بر فشارخون مقاوم هستند و این چاشنی روی سطح فشارخونشان بی‌تاثیر است، خطر آسیب دیدن سایر اعضای بدن وجود دارد.

مصرف نمک زیاد به کاهش عملکرد لایه درونی رگ‌های خونی منجر می‌شود. سلول‌های لایه درونی رگ‌ها در چند فرآیند از جمله لخته شدن خون و عملکرد سیستم ایمنی دخالت دارند. همچنین سطح بالای نمک می‌تواند سفت شدن رگ‌ها را به دنبال داشته باشد.

«دیوید ادواردز» یکی از متخصصان این مطالعه از دانشگاه «دلاویر» آمریکا گفت: رژیم غذایی حاوی میزان بالایی از سدیم موجب بزرگ ‌شدن بافت ماهیچه‌ای می‌شود که دیواره حفره اصلی پمپاژ خون در قلب را تشکیل می‌دهد. همان‌طور که دیواره‌ حفره ضخیم‌تر می‌شود، انعطاف خود را از دست می‌دهد و در نتیجه قادر نخواهد بود خون را به درستی پمپاژ کند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، مصرف نمک فراوان همچنین به عملکرد کلیه‌ها آسیب می‌رساند و ممکن است بر دستگاه عصبی سمپاتیک نیز تاثیر سوء بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha