عضو فرکسیون محیط زیست مجلس با اعلام اینکه لایحه هوای پاک از ادغام 3 طرح تدوین شده است، گفت: بررسی نهایی لایحه هوای پاک که توسط دولت به مجلس ارجاع داده شده به سال آینده موکول شد.

سلامت نیوز: عضو فرکسیون محیط زیست مجلس با اعلام اینکه لایحه هوای پاک از ادغام 3 طرح تدوین شده است، گفت: بررسی نهایی لایحه هوای پاک که توسط دولت به مجلس ارجاع داده شده به سال آینده موکول شد.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه هوای پاک گفت: این لایحه توسط دولت به مجلس ارجاع داده شد و پس از آن نیز در اختیار کمیسیون کشاورزی قرار گرفت که در حال حاضر آماده ارائه در صحن علنی است.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه پیش از این طرح مقابله با ریزگردها در استان‌ های غربی و جنوبی با طرح جامع کاهش آلودگی هوا ادغام شدند، گفت: قرار شد طرح جامع تری توسط دولت تهیه و به مجلس ارائه شود. بنابراین طرح لایحه هوای پاک تهیه شد و قرار شد که تا پایان سال جاری به نتیجه برسد که این موضوع به سال آینده موکول شده است.

به گفته وی، لایحه هوای پاک در رفع مشکلات زیست ‌محیطی موثر خواهد بود و در راستای اجرای آن استانداردهای جهانی برای بهبود هوای کلانشهرها بر وضعیت هوا انجام می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این لایحه آماده شده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است، گفت: احکام مختلفی درباره آلودگی ها از جمله ریزگردها در لایحه هوای پاک مورد توجه قرارگرفته که به عنوان قانونی بسیار مهم،‌ راهبردی و سخت گیرانه در حوزه محیط زیست و آلودگی ها تنظیم شده است. سازمان محیط زیست، سازمان جنگل ها و مراتع و یا وزارت نفت و سایر دستگاه ها می بایست در مباحث توسعه و کنترل پدیده ریزگردها اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین در این لایحه به تثبیت خاک در مناطق بیابانی،‌ جنگل کاری‌ ها و درختکاری‌ ها نیز توجه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha