یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 141925

آیا فکر می کنید همه چیز را در مورد آکنه می دانید؟ شما ممکن است تعجب کنید از اینکه بشنوید برخی از چیزهایی که در مورد آکنه شنیده اید - مانند علل و نحوه برخورد با آن - در واقع چندان درست نیستند.

باورهای غلط در باره آکنه

سلامت نیوز:آیا فکر می کنید همه چیز را در مورد آکنه می دانید؟ شما ممکن است تعجب کنید از اینکه بشنوید برخی از چیزهایی که در مورد آکنه شنیده اید - مانند علل و نحوه برخورد با آن - در واقع  چندان درست نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون، متن زیر را بخوانید تا حقایقی را برای شما توضیح دهیم:
باور غلط 1: برنزه کردن پوست را پاک می‌کند.
حقیقت: هر چند برنزه کردن ممکن است به طور موقت آکنه را بپوشاند، اما خورشید می تواند به پوست را خشک و تحریک پذیر کند، که  در آینده منجر به جوش زدن می‌شود. در واقع، هیچ ارتباطی بین قرار گرفتن در معرض آفتاب و پیشگیری از آکنه وجود ندارد، اما اشعه خورشید می تواند باعث پیری زودرس و سرطان پوست شود. همیشه پوست خود را با استفاده از کرم های ضد آفتاب با حداقل SPF (فاکتور محافظت در برابر خورشید) 15 بپوشانید. از کرم های ضد آفتابی استفاده نمایید که منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند.


باور غلط 2: هرچه بیشتر صورت خود را بشویید، کمتر جوش می‌زنید.
حقیقت: هر چند شستن صورت باعث میشود که چربی وآلودگی پوست پاک شود، اما شستن بیش از حد می تواند منجر به خشکی و سوزش شود. همچنین، از سایش صورت خود اجتناب کنید، چرا که می تواند پوست را تحریک کند. به عنوان یک قاعده کلی، روزی دو بار پوست صورت خود را با آب و صابون ملایم با حرکت دایره ای شستشو دهید و سپس آن را به آرامی خشک کنید.


باور غلط 3: فشردن جوش به سریع‌تر برطرف شدن آن کمک خواهد کرد.
واقعیت: ترکاندن جوش ممکن است به طور موقت باعث شود که کمتر مشخص باشد اما منجر می‌شود که جوش مدت بیشتری باقی بماند.
با فشردن جوش ها ممکن است باکتری ها، سلول های مرده پوست وچربی، بیشتر به پوست وارد شوند و باعث تورم و قرمزی بیشتر شوند- و گاهی اوقات باعث ایجاد یک جای زخم قرمز یا قهوه ای روی پوست شما می‌شوند. گاهی اوقات این علامت ها می توانند تا چندین ماه باقی بمانند و اسکارها (فرورفتگی‌ها و چاله‌ها) برای همیشه روی پوست باقی خواهند ماند.
باور غلط 4: اگر شما می خواهید پوست شفافی داشته باشید آرایش نکنید.
واقعیت: تا زمانی که مواد آرایشی ضد آکنه را انتخاب کنید، آنها جوش ایجاد نمی کنند. در واقع، در حال حاضر برخی از مواد پوشاننده بنزوئیل پراکساید یا اسید سالیسیلیک دارند، که به مبارزه با آکنه کمک می‌کند. شما همچنین می توانید از کرم‌های بنزوئیل پراکساید نیز استفاده کنید که هم به درمان و هم به پنهان کردن جوش‌ها کمک می‌کنند.
اگر آکنه‌های شما زیاد هستند، برای انتخاب بهترین لوازم آرایشی با یک دکتر متخصص پوست صحبت کنید - او ممکن است به شما توصیه کند کاملا از لوازم آرایشی اجتناب  کنید و یا تنها استفاده از مارک های خاصی را به شما توصیه کند.
اگر متوجه شدید استفاده از یک محصول آرایشی پوست شما را تحریک می‌کند و یا باعث تشدید جوش‌های شما می‌شود استفاده از آن را متوقف کنید و با پزشک خود مشورت کنید.
باور غلط 5: اگر شما زیاد جوش می‌زنید بهتر است تا قبل از توقف آن بیشتر از داروهای آکنه استفاده کنید.
 واقعیت: از آنجا که داروهای آکنه شامل عوامل خشک کننده ای  مانند بنزوئیل پراکساید و اسید سالیسیلیک هستند، استفاده بیش از حد از دارو ممکن است باعث خشک شدن بیش از حد، تحریک و بیشتر لکه شدن بشود.
اگر داروهای بدون نسخه ضد آکنه روی آکنه های شما تاثیر مثبتی نگذاشتند با دکتر متخصص پوست خود صحبت کنید. همچنین، اگر شما در حال مصرف داروهای نسخه ای آکنه هستید ، مطمئن شوید که دستورالعمل دکتر خود را دنبال می‌کنید –  برخی از داروها ممکن است تا 8 هفته طول بکشد که تاثیر خود را نشان بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha