یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 141928

یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید «شما همان چیزی هستید که می‌خورید» اما اکنون یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که زمان غذا خوردن نیز به نوبه خود اهمیت دارد.

تاثیر زمان غذا خوردن بر سلامت قلب

سلامت نیوز: یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید «شما همان چیزی هستید که می‌خورید» اما اکنون یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که زمان غذا خوردن نیز به نوبه خود اهمیت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان در بررسی‌های پیشین خود مشاهده کرده بودند افرادی که عادت دارند اواخر روز غذا بخورند نسبت به افرادی که وعده‌های غذایی را در طول روز به شکل متناسبی تقسیم می‌کنند، بیشتر با خطر بیماری‌های قلبی روبه‌رو می‌شوند.

متخصصان دانشگاه «سن دیه‌گو» برای درک تاثیر دیر غذا خوردن بر سلامت قلب به آزمایش روی پشه میوه پرداختند. این حشرات از مدت‌ها قبل به عنوان ارگانسیم نمونه برای شناسایی اصول ژنتیکی بیماری‌های انسانی از جمله بیماری قلبی - عروقی مورد استفاده بوده‌اند.

در این مطالعه دو گروه از پشه‌های میوه مورد بررسی قرار گرفتند که در یک دوره زمانی سه هفتگی با رژیم غذایی استاندارد آرد ذرت تغذیه شدند. در گروه اول، پشه‌های میوه هر ساعت در روز به غذا دسترسی داشتند در حالی که گروه دوم تنها برای 12 ساعت در روز می‌توانستد غذا بخورند. در این مدت، تیم متخصصان زمان خواب، وزن بدن و فیزیولوژی قلب پشه‌های میوه را بررسی کردند.

متخصصان مشاهده کردند پشه‌هایی که مدت زمان غذا خوردن آنها محدود شده بود، خواب بهتر، وزن کمتر و نسبت به گروه دیگر قلب سالم‌تری دارند.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، متخصص ارشد این مطالعه گفت: انسان‌ها هر روز غذای مشابهی مصرف نمی‌کنند و در عین حال سبک زندگی ما نیز عامل تاثیرگذاری در تعیین زمان‌های غذا خوردنمان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha