به گفته رئیس ستاد محیط زیست شهر تهران بر اساس نمونه‌گیری انجام شده در برخی مناطق تهران آب آلوده است ولی جای نگرانی وجود ندارد.

سلامت نیوز:به گفته رئیس ستاد محیط زیست شهر تهران بر اساس نمونه‌گیری انجام شده در برخی مناطق تهران آب آلوده است ولی جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد شاعری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از 400 منبع آب خام نمونه‌گیری صورت گرفته است گفت: نقشه آب تهران را منتشر می‌کنیم.

رئیس ستاد محیط زیست شهر تهران ادامه داد: بر اساس نمونه‌گیری انجام شده در برخی از مناطق تهران ‌آب آلوده است ولی جای نگرانی وجود ندارد.

به گفته شاعری سهم آب زیرزمینی در آلودگی آب بیشتر است و در گذشته سهم استفاده مردم از آب زیرزمینی 30 درصد بوده ولی اکنون 50 درصد است. هر چقدر سهم آب زیرزمینی بیشتر باشد امکان آلودگی آب شرب بیشتر است.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص کاهش آلایندگی‌های بیمارستانی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته کاهش آلایندگی بیمارستانی، پسماند و فاضلاب داریم.

شاعری از راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز در آرادکوه خبر داد و گفت: روزانه 200 تن زباله سوزانده می‌شود.

شاعری همچنین از نوسازی 400 دستگاه اتوبوس و نوسازی 3 هزار تاکسی در جهت کاهش آلودگی هوا خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 7 پارک انرژی و 200 آبگرمکن خورشیدی در تهران راه‌اندازی شده است، گفت: توسعه انرژی‌های نو در دستور کار است و به زودی این طرح در شورا تصویب می‌شود.

وی همچنین از پیوست زیست‌محیطی برای تمام پروژه‌ها از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: مدیریت شهری در پی این است که پیوست‌های زیست محیطی را اجباری کند.

وی همچنین به پایش مستمر شاخص‌های محیط زیست اشاره کرد و گفت: نقشه محیط زیستی مناطق تهران را به زودی منتشر می‌کنیم.

وی در خصوص آموزش شهروندان در حوزه محیط زیست گفت: 466 هزار نفر ساعت آموزش محیط زیست داده‌ایم.

وی همچنین اضافه کرد: سرانه فضای سبز امسال به ازای هر نفر نیم متر افزایش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha