یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تکذیب شایعه شیوع ابولا در کشور گفت: به خاطر اطلاع رسانی های وسیع رسانه ها در خصوص ابولا، اکنون مردم با مشاهده هر بیماری و آنفلوانزای فصلی، ذهنشان به سمت بیماری ابولا می رود.

سلامت نیوز: معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تکذیب شایعه شیوع ابولا در کشور گفت: به خاطر اطلاع رسانی های وسیع رسانه ها در خصوص ابولا، اکنون مردم با مشاهده هر بیماری و آنفلوانزای فصلی، ذهنشان به سمت بیماری ابولا می رود.

ابولا(Ebola) یک بیماری ویروسی است که از سوی ویروس ابولا ایجاد می شود؛ این ویروس از خانواده فیلوویروس ها است که پس از وارد شدن به بدن، نوعی بیماری تب دار و خونریزی دهنده ایجاد می کند که در 50 تا 90 درصد بیماران علامت دار به مرگ منجر خواهد شد.

دکتر محمود نبوی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ابولا حتی در کشورهای آفریقایی که منشاء این بیماری بوده کنترل و خاموش شده و مدارس لیبریا باز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود تمام مراقبت های لازم در فرودگاه های بین المللی برای جلوگیری از ورود بیماری واگیر به کشور انجام می شود و تاکنون هیچ موردی از ابولا در کشور یافت نشده است.

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: یک درصد موارد آنفلوانزاهای فصلی منجر به ذات الریه و مرگ می شود که برخی افراد آن را به ابولا نسبت می دهند درحالیکه اینطور نیست.

نبوی افزود: ابولا در عربستان نیز وجود ندارد اما بیماری کرونا ویروس هست که پنج مورد از آن چند ماه پیش در کشور مثبت اعلام شد و اکنون نیز بیشتر مراقب این بیماری هستیم.

وی درباره شایعات منتشر شده در فضاهای مجازی نیز گفت: این شیطنت ها به نفع جامعه نیست.
نخستین موارد شیوع اخیر این بیماری، ماه فوریه (بهمن ماه 92) در جنوب گینه گزارش شد و به تدریج این بیماری به لیبریا و سیرالئون گسترش پیدا کرد و بعد از آن به نیجریه رسید؛ هر چند که این بیماری کشنده، نخستین بار در سال 1976میلادی شناخته شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha