یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 141948

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی گفت: گردشگران نوروزی با سفر به این شهرستان علاوه بر استفاده از طبیعت بکر آن، می‌توانند تخمه‌سنقر را سوغات برده و از خوردن کباب معروف سنقر نیز لذت ببرند.

سلامت نیوز: فرماندار شهرستان سنقروکلیایی گفت: گردشگران نوروزی با سفر به این شهرستان علاوه بر استفاده از طبیعت بکر آن، می‌توانند تخمه‌سنقر را سوغات برده و از خوردن کباب معروف سنقر نیز لذت ببرند.

علیرضا ایزدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت جغرافیایی و قرارگیری شهرستان‌سنقر در نزدیکی دو استان همدان و کردستان، اظهار کرد: این شهرستان با توجه به پوشش گیاهی و طبیعت آن و همچنین پیشینه تاریخی آن که آثاری از دوره سلجوقیان و دوره اسلامی را در خود جای داده، به لحاظ توریستی وضعیت خوبی داشته و پتانسیل مناسبی در زمینه جذب گردشگر دارد.

فرماندار شهرستان سنقر با بیان اینکه طبیعت شهرستان بیش از هرچیز دیگر مورد توجه گردشگران است، اظهار کرد: مکان‌هایی مانند سد "شهدا" به لحاظ داشتن امکانات ماهیگیری و تفریحی جاذبه گردشگری مناسبی دارد. همچنین سراب سنقر و وجود روستاهای هدف‌گردشگری مانند "چرمله" و "حمام" موقعیت مناسب توریستی را برای گردشگران فراهم کرده است.

‌فرماندار شهرستان‌سنقروکلیایی اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است امسال شاهد افزایش گردشگران ‌نوروزی در شهرستان باشیم.

وی اظهار کرد: در حال‌حاضر شهرداری ‌سنقر در حال آماده‌کردن شهر برای پذیرایی از میهمانان‌نوروزی است و مقرر شده تا دهیاران روستاهای هدف‌گردشگری شهرستان نیز امکانات لازم را برای میهمانان‌ نوروزی فراهم کنند.

به گفته ایزدی، علاوه بر مهمانسراهای سطح‌شهر، محل‌هایی نیز جهت اقامت مسافران در کانکس‌ها و چادرها تهیه شده است.

وی اظهار کرد: همچنین سالن‌های ورزشی نیز آماده‌سازی شده‌اند تا در صورت نامناسب‌بودن شرایط‌ جوی مهمانان نوروزی در این سالن‌ها اسکان داده شوند.

فرماندار شهرستان سنقر در خصوص تامین مایحتاج شب عید مردم شهرستان نیز اظهار کرد: خوشبختانه در بحث تامین مرغ مشکلی وجود نداشته و هر میزان که نیاز بازار باشد مرغ وارد بازار می‌کنیم.

ایزدی افزود: در بحث میوه شب‌عید نیز امسال جهاد کشارزی تامین سیب و پرتقال شب‌عید را برعهده گرفته که خوشبختانه در این زمینه نیز مشکلی در سطح‌شهرستان وجود نداشته و سیب و پرتقال به میزان کافی موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha