یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 141961

یک فعال محیط‌زیست گفت: طبیعت خراسان رضوی توسط مردم بسیار زخمی شده است.

سلامت نیوزیک فعال محیط‌زیست گفت: طبیعت خراسان رضوی توسط مردم بسیار زخمی شده است.

محمدحسن کلیدری در گفت‌وگو با  ایسنا ، با اشاره به اینکه مسئولان نباید فرهنگ ‌سازی برای حفاظت از محیط زیست در اواخر سال را فراموش کنند، اظهار کرد: محیط ‌زیست امانتی در دست مردم است، پس باید حداقل آن را در همین حالت به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان در ایام عید فرهنگ‌سازی محیط ‌زیست و مردم حفظ طبیعت را فراموش نکنند، افزود: باتوجه به اینکه ایام تعطیلات نوروز در سال آینده بیشتر بوده، بنابراین فرهنگ ‌سازی نیز باید در رسانه‌ها، ورودی‌های شهر، طرح استقبال از بهار و گردشگران افزایش یابد.

کلیدری خاطرنشان کرد: آلودگی هوا در ایام عید کاهش می‌یابد زیرا کلان‌شهرها چندان شلوغ نیستند و بیشتر آلودگی محیط زیستی و طبیعی را خواهیم داشت.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای پاکیزه نگه داشتن محیطزیست در گردشگاه‌ها کم است، تصریح کرد: در ایام نوروز امکانات و ابزار مناسب سرویس بهداشتی، اجاق‌های آتش، سطل زباله و از همه مهم‌تر توزیع پلاستیک زباله باید در اختیار مسافران قرارگیرد.

کلیدری ادامه داد: متاسفانه زباله‌های زیادی در طبیعت بعد از اقامت مسافران مشاهده می‌شود که دستگاه‌های مرتبط هم توانایی جمع‌آوری تمام آن‌ها را ندارند.

وی عنوان کرد: پارک وکیل‌آباد مشهد، آبشارهای جاده کلات، دریاچه بزنگان، آرامگاه عطار، خیام نیشابوری و پناهگاه حیات وحش «شیراحمد» سبزوار از جمله گردشگاه‌هایی است که در ایام نوروز توصیه می‌شود.

این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه می‌توان به مسافران در هنگام ورود به گردشگاه‌ها یک پلاستیک زباله داد و در هنگام برگشت آن را تحویل گرفت، خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم به مکان‌های طبیعی و غیر تفریحی مراجعه کردند، زباله‌های خود را از آن مکان خارج و به اولین سطل زباله منتقل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha