یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 141969

صدری گفت: اجرای برنامه پیشگیرانه در جهت ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی به علت این است که شاخص سلامت دهان و دندان در کودکان دبستانی 6 است.

سلامت نیوز: صدری گفت: اجرای برنامه پیشگیرانه در جهت ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی به علت این است که شاخص سلامت دهان و دندان در کودکان دبستانی 6 است. 

کامیاب صدری رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: فرم استاندارد جهانی برای شاخص سلامت دهان و دندان در کودکان دبستانی نباید بیشتر از  1.5 تا 2 باشد این در حالی است که در اروپا این شاخص به صفر رسیده است ولی در حال حاضر در کشور ما شاخص سلامت دهان و دندان برای کودکان دبستانی 6 است یعنی در دهان هر کودک دبستانی 5 تا 6 دندان خراب وجود دارد.

صدری گفت: آموزش و پرورش با هدف بهبود سلامت دهان و دندان در کودکان سنین دبستان پیشنهاد برپایی پایگاههای سیار سلامت دهان و دندان را به وزارت بهداشت و درمان ارائه داد که با استقبال مواجه شد و از این پس پایگاههای سیار دندانپزشکی که در هر منطقه بر پا می‌شود به ویزیت کودکان و رفع مشکلات دندانی آنها اقدام خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha