یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 141986

برای برخی افراد استفاده از قطره چشمی دشوار است. هنگام قطره چکاندن برخی افراد پلک می زنند، تکان می خورند، یا به طور غیرارادی سر خود را برمی گردانند. گاهی نیز نوک قطره چکان به چشم می خورد. در این زمینه توصیه می شود این روش ساده را امتحان کنید.

سلامت نیوز:برای برخی افراد استفاده از قطره چشمی دشوار است. هنگام قطره چکاندن برخی افراد پلک می زنند، تکان می خورند، یا به طور غیرارادی سر خود را برمی گردانند. گاهی نیز نوک قطره چکان به چشم می خورد. در این زمینه توصیه می شود این روش ساده را امتحان کنید:

* ابتدا دست های خود را بشویید. سپس به آرامی پلک تحتانی را به سمت پایین بکشید. قطره چکان را بدون اینکه با پلک چشم تماس پیدا کند به چشم نزدیک کنید. زیرا در صورت تماس، عفونت یا میکروب چشم، نوک قطره چکان را آلوده و غیرقابل استفاده می کند.

* به سقف نگاه کنید و یک بار قطره چکان را فشار دهید. نگاه کردن به سمت بالا بسیار مهم است زیرا مانع از دیدن سرازیر شدن قطره می شود و از واکنش پلک زدن جلوگیری می کند. احساس رطوبت در داخل چشم، بیانگر ورود قطره داخل چشم است.

* ۳۰ تا ۶۰ ثانیه چشم ها را ببندید تا مایع جذب شود، سپس در صورت لزوم این کار را برای چشم دیگر نیز تکرار کنید. پس از اتمام کار، در قطره را خوب ببندید تا آلوده نشود. سپس دست های خود را بشویید.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha