توکیو- یک تیم از پژوهشگران ژاپنی اعلام کردند که آنها به مکانیزمی دست یافته اند که می تواند از توسعه سرطان در بدن افراد جلوگیری کند.

به گزارش روزنامه ماینیچی ، این تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور " آکیرا شیبویا " استاد دانشگاه تسوکوبا ژاپن اعلام کردند که درنظر دارند این یافته خود را در شماره امروز نشریه آمریکایی ساینس منتشر کنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ماینیچی ، به اعتقاد متخصصان در بدن هر فرد سالم روزانه سه هزار سلول سرطانی تولید می شود اما سیستم ایمنی بدن افراد از توسعه این سلولها در بدن جلوگیری می کند.
پژوهشگران ژاپنی در جریان تحقیقات خود بر این حقیقت که مولکولهای "دی.ان.ای.ام یک" در سطح سلولهای کشنده "تی" و دیگر سلولهای ایمنی بدن به طور مشترک با مولکولهای موجود در سلول سرطانی مقابله می کنند، متمرکز شده اند.
پژوهشگران در جریان آزمایشات خود به بدن یک موش بدون مولکولهای "دی.ان.ای.ام یک" ، 12 سلول سرطان زا را تزریق کردند که در نتیجه به افزایش بافت از نوع تومور بدخیم ، در بدن آن و دیگر تغییرات ایجاد شده گردید.
پس از پنج ماه همه آنها در بدن موش به فیبروسارکوم تبدیل گردید در حالی که به موش عادی که سلولهای سرطانی تزریق شد ، در همین مدت فقط نیمی از آنها به تومور بدخیم تبدیل شد.
پروفسور شیبویا ، گفت: تقویت فعالیت مولکولهای "دی.ان.ای.ام یک" در بدن ، احتمالا علاوه بر کمک به معالجه بیماری سرطان در افراد می تواند در پیشگیری این بیماری نیز موثر باشد.
این گزارش می افزاید: پژوهشگران ژاپنی در جریان آزمایشات خود از این موضوع که مولکولهای "دی.ان.ای.ام یک" می توانند نقش مهمی را در کشتن سلولهای سرطانی ایفا کنند، اطمینان کسب کرده اند اما این مساله نامشخص باقیمانده است که آیا این مولکولها تاثیرات یکسانی در افراد مختلف دارند یا خیر؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha