یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 141995

متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه 80 درصد سردردهای میگرنی در دوران بارداری بر طرف می‌شود، گفت: سردردهایی که بر اثر فشار خون ایجاد می‌شود بیشتر در 3 ماهه سوم، سردردهای عصبی در 3 ماهه اول و میگرن در تمام بارداری خود را نشان می‌دهد.

سلامت نیوز: متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه 80 درصد سردردهای میگرنی در دوران بارداری بر طرف می‌شود، گفت: سردردهایی که بر اثر فشار خون ایجاد می‌شود بیشتر در 3 ماهه سوم، سردردهای عصبی در 3 ماهه اول و میگرن در تمام بارداری خود را نشان می‌دهد.

حمیدرضا ترابی در گفت‌وگو با  فارس،‌ در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره علل سردرد دوران بارداری، اظهار داشت: سردردهای دوران بارداری می‌تواند بر اثر علل عصبی یا فشار خون دوران حاملگی ایجاد شود.

* 80 درصد سردردهای میگرنی در دوران بارداری بر طرف می‌شود

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: هر چند علایم حدود 80 درصد مبتلایان به میگرن در دوران بارداری بر طرف می‌شود اما میگرن نیز می‌تواند در دوران بارداری موجب ایجاد سردرد شود.

وی افزود: سردردهای دوران بارداری که بر اثر فشار خون ایجاد می‌شود بیشتر در 3 ماهه سوم بارداری به چشم می‌خورد. همچنین سردردهای تنشی و عصبی در 3 ماهه اول و میگرن در تمام بارداری می‌تواند خود را نشان دهد.

عضو کمیته علمی انجمن MS  ایران گفت: لازم است بررسی عروقی مغز در سردردهای دوران حاملگی انجام شود.

* زنان باردار از مصرف زیاد نمک بپرهیزند

ترابی گفت: مصرف زیاد نمک موجب ابتلا به فشار خون دوره بارداری می‌شود که این موضوع موجب سردرد می‌شود. همچنین افزایش فشار خون بارداری خطرات زیادی برای مادر و جنین همراه دارد. بنابراین توصیه می‌شود زنان باردار به همان مقدار نمکی که در غذا وجود دارد بسنده کننده و از مصرف نمک اضافی بپرهیزند.

وی افزود: فشار خون دوران بارداری نیاز به درمان خاص خود را دارد که در صورت عدم درمان مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

*استرس عامل ایجاد سردرد عصبی

این نورولوژیست ادامه داد: زنان باردار باید از مواجهه با فشارهای روانی بپرهیزند زیرا استرس موجب ایجاد سردردهای عصبی می‌شود. همچنین نوع تغذیه و استراحت کافی در سلامت جسمانی و روانی زنان باردار نقش بسزایی دارد.

*از مصرف مسکن‌ها بپرهیزید

وی خاطر نشان کرد: توصیه‌ای که در اینجا به زنان باردار می‌شود این است که از مصرف مسکن‌ها بپرهیزند و تا جای ممکن در صورتی که سردرد قابل تحمل است دارو نخورند و در صورت شدت سر درد به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha