متخصص علوم اعصاب با اشاره به هوش بالای ۳۰ درصد مبتلایان به اوتیسم گفت: این افراد در مهندسی و ریاضیات به مدارج بالایی دست پیدا می‌کنند.

سلامت نیوز: متخصص علوم اعصاب با اشاره به هوش بالای ۳۰ درصد مبتلایان به اوتیسم گفت: این افراد در مهندسی و ریاضیات به مدارج بالایی دست پیدا می‌کنند. 

حجت‌الله حق‌گو متخصص علوم اعصاب در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: 70 درصد مبتلایان به اوتیسم آی‌کیوهای پایین دارند و 30 درصد آنها نیز بیش از حد معمولی باهوش‌اند و برخی از آنان می‌توانند به زندگی عادی بازگردند و درس بخوانند.

وی تصریح کرد: در آلمان از این افراد در کارهای کامپیوتری و برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند چرا که اغلب در ریاضیات قوی هستند و از کارهای تکراری و بی‌معنا خسته نمی‌شوند.
حق‌گو خاطرنشان کرد: مبتلایان به اوتیسم نمی‌توانند چهره‌خانی کنند در حالی که افراد عادی در هنگام صحبت با یکدیگر با نگاه کردن به چهره فرد مقابل متوجه می‌شوند که آیا فرد به صحبت علاقه‌مند است یا خیر، آیا باید صحبت را ادامه دهند یا خیر.

این متخصص علوم اعصاب تأکید کرد: ارتباط مبتلایان به اوتیسم با دنیای خارج، ناهمگون، غیر طبیعی و ناهنجار است به همین علت نیازمند مراقبت‌های همیشگی هستند.

وی تأکید کرد: در برخی موارد این کودکان رگ دست خود را می‌زنند و به آن نگاه می‌کنند چرا که از رنگ خون خوششان می‌آید یا اینکه لبه بام‌های برج‌های بلند گام بر می‌دارند تا از بلندی لذت ببرند.

حق‌گو گفت: مبتلایان به اوتیسم از در و دیوار بالا می‌روند چرا که بیشتر آنها بیش‌فعال نیز هستند با این تفاوت که بیش‌فعالان درک بالاتری از مبتلایان به اوتیسم دارند.

این متخصص علوم اعصاب خاطرنشان کرد: برخی حساسیت بسیار پایین به صدا دارند پس باید همواره صدا در کنارشان باشد چرا که اگر صدایی در محیط نباشد شروع به فریاد زدن می‌کنند بنابراین در محیط این افراد فرش، پارکت و موکت به هیچ وجه مناسب نیست بکله باید از تحریکات حسی برای این افراد استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha