وزیر بهداشت گفت: رئیس‌جمهوری 112 میلیون یورو برای حمایت از مراكز تحقیقاتی و تحصیلات تكمیلی علوم پزشكی اختصاص داد، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری نیز یك میلیارد تومان برای كمك به تحقیقات برگزیدگان جشنواره رازی اختصاص داد.

كامران باقری‌لنكرانی امروز در مراسم چهاردهمین جشنواره تحقیقات علوم پزشكی رازی‌ افزود: بخشی از كمك رئیس‌جمهوری برای حمایت از مراكز تحقیقاتی پزشكی به دانشگاه‌ها ابلاغ ‌شده و بقیه آن نیز به زودی ابلاغ می‌شود، كمك یك میلیارد تومانی معاون علم و فناوری ریاست جمهوری نیز به صورت گرانت تحقیقاتی در اختیار محققان برگزیده جشنواره رازی قرار می‌گیرد.
وی اضافه كرد: برگزیدگان این جشنواره به عنوان قله‌های تلاش علمی در حوزه علوم پزشكی معرفی می‌شوند، از اتفاقات مهم این جشنواره معرفی محقق برگزیده دانشجوست. این بخش جشنواره هر سال در حال گسترش است، همچنین معرفی تحقیقات كاربردی سلامت محور و كاربردی نیز از مشخصه‌های این جشنواره است.
وی گفت: گزارش فعالیت تحقیقاتی30 ساله علوم پزشكی از نقاط پر افتخار كشور ماست كه به خصوص در سال‌های اخیر رشد پر شتابی داشته است، در سال 78، 30 مقاله نوآورانه علوم پزشكی در كشور داشتیم این میزان سال گذشته از مرز 3 هزار مقاله گذشت و امسال از مرز 4 هزار مقاله فراتر می‌رود.
وی ادامه داد: این آمار نشان دهنده رشد 35 درصدی كشورمان در تولید مقالات علوم پزشكی طی 3 سال گذشته است، چنین رشدی در دنیا كم سابقه یا حتی بی‌سابقه است، بر اثر این جهش علمی رتبه ایران در تولید مقالات علوم پزشكی از رتبه 41 در سال 83 سال گذشته به رتبه 27 رسید و امسال به رتبه 25 جهانی از این نظر خواهیم رسید.
به گزارش فارس، وزیر بهداشت گفت: در زمان حاضر 203 مركز تحقیقاتی علوم پزشكی در كشور داریم كه 38 مركز از این مجموعه ردیف مستقل بودجه دارند. از نظر نشریات پزشكی نیز در زمان حاضر 130 نشریه پزشكی داریم كه اكنون 20 مجله از آ‌ن‌ها در نمایه‌های بین‌المللی آی اس آی و مدلاین دیده می‌شود كه امیدواریم امسال تعداد این مجلات به 40 نشریه افزایش یابد.
وی اضافه كرد: با وجود این كه 5 درصد دانشجویان كشور و 20 درصد هیئت علمی كشور در دانشگاه‌های علوم پزشكی هستند، 38 درصد تولید مقالات علمی ثبت شده در سال گذشته در گروه علوم پزشكی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha