یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 142023

دانشمندان به تازگی اعلام کرده‌اند که در آغوش گرفتن کسانی که دوستشان دارید می‌تواند شما را علیه استرس‌های زندگی روزمره واکسینه کند.

یک آغوش امن ضداسترس

سلامت نیوز: دانشمندان به تازگی اعلام کرده‌اند که در آغوش گرفتن کسانی که دوستشان دارید می‌تواند شما را علیه استرس‌های زندگی روزمره واکسینه کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه زندگی مثبت، نتایج مطالعه‌ای که به تازگی به‌وسیله محققان کالج علوم‌انسانی دانشگاه کارنگی کلون انجام شده، نشان می‌دهد در آغوش گرفتن افراد خانواده، دوستان و... نوعی حمایت اجتماعی است که باعث می‌شود افراد کمتر احساس اضطراب و استرس کنند و کمتر بیمار شوند.

همچنین در آغوش گرفتن بیمار نیز می‌تواند در تخفیف یافتن علائم بیماری اش موثر باشد. به گفته پروفسور شلدون کوهن، روان‌پزشک، بغل کردن گونه‌ای از ابراز حمایت اجتماعی است که به‌عنوان نشانه داشتن رابطه صمیمانه و مهربانانه تلقی می‌شود. به گفته وی، قرار گرفتن در معرض حمایت‌های اجتماعی از شیوع افسردگی در افراد می‌کاهد و استرس را نیز کاهش می‌دهد. در این مطالعه بیش از 400 فرد بالغ و بزرگسال مورد بررسی قرار گرفته و از طریق پرسشنامه و مصاحبه‌های چهره به چهره به سوالاتی درباره زندگی اجتماعی و روابط صمیمانه خود با دوستان و اعضای خانواده پاسخ داده‌اند.

نتایج به دست آمده نشان داد که حمایت اجتماعی می‌تواند استرس را کم کند و مانع از بروز بیماری‌های ویروسی و.... درافراد شود و بغل کردن به‌عنوان یک نوع حمایت اجتماعی در 3/1 موارد موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha