یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 142046

رییس اورژانس کشور گفت: امسال از محل درآمدهای بیمارستان کارانه پرسنل اورژانس پرداخت شد.

سلامت نیوز: رییس اورژانس کشور گفت: امسال از محل درآمدهای بیمارستان کارانه پرسنل اورژانس پرداخت شد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر امین صابری نیا در نشست خبری اورژانس که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد اظهار  کرد: یکی از کارهای مهم وزارت بهداشت در دوران جدید، نگاه وِیژه به پرداخت کارانه در بخش اورژانس پیش بیمارستانی بود.

رئیس اورژانس کشور گفت: از سال 54 تا 93 شاهد این بودیم که هر تصمیمی در رابطه با پرداخت کارانه گرفته می شد برای بخش بیمارستانی اورژانس بود و در قانون بهره وری هم به خوبی به این بخش توجه نشده بود.

وی با بیان اینکه قطعا بدون حمایت وزیر محترم و معاونت درمان این طرح محقق نمی شد گفت: در این راه مخالفت های زیادی صورت می گرفت اما در حال حاضر به گونه ای شده است که کارانه تصویب شده و ما آن را به عنوان حق مسلم خود می دانیم.

صابری نیا با بیان اینکه نگاه وزارت بهداشت درباره پرداخت کارانه در بخش بیمارستانی و پیش بیمارستانی، مبتنی بر عملکرد است ادامه داد: به اورژانس های زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایرران و شهید بهشتی این نوید را می دهیم که کارانه آنها پیش از پایان سال پرداخت می شود.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس کشور با کمبود 7 هزار نفری نیروی انسانی مواجه است گفت: فشار کاری با اجرای طرح تحول سلامت بر نیروهای انسانی وزارت بهداشت و به وِیژه اورژانس افزوده شده است که در برخی موارد شاهد این هستیم که نیروهای اورژانس علاوه بر پزشکی، رانندگی و بیماربری نیز می کنند.

وی یکی از مشکلات اورژانس را کمبود منابع دانست و خاطر نشان کرد: با وجود افزایش 35 درصدی بودجه اورژانس نسبت به سال قبل، بازهم با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

برنامه های فرهنگی در ایام نوروز

در بخش دیگری از نشست، دکتر جعفر میعادفر معاون اجرایی اورژانس کشور با تشریح برنامه های فرهنگی اورژانس در ایام نوروز گفت: اورژانس با همکاری شبکه سه سیما و دیگر شبکه های سیما در ایام نوروز به صورت روزانه، اطلاعات مفید و آخرین اقدامات وزرات بهداشت را در قالب برنامه های ده دقیقه ای به هم وطنان ارائه می دهد.

وی افزود: امسال، اورژانس کشور اقدام به برگزاری مسابقه عکس و فیلم کمتر از 3 دقیقه ای با موضوع اورژانس و تلاش ها و فداکاری های همکاران ما کرده است که مردم عزیز می توانند آثار خود را به پایگاه اینترنتی اورژانس کشور به نشانی www.ems.behdasht.gov.ir ارسال کنند.

میعادفر یاداور شد: به 10 نفر از برگزیدگان در هفته سلامت و با حضور معاون رئیس جمهوری جوایز نفیسی اهدا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسماعیل ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
    0 0
    با سلام.من کارمند رسمی اورژانس 115 مازندران هستم..الان 6 ماهه که کارانه مصوب شده و ما تا کنون یعنی 6 فروردین94 یک ریال نگرفتیم...آقای دکتر میعاد فر شما که تشریف آورده بودید بازدید عرض کردیم خدمتتان که وضع ما اینه پیگیری فرمودید آیا؟؟؟ یه نامه و مصوب کردن که واسه پرسنل پول نمیشه...معاون درمان دانشگاه مازندران به صراحت داره میگه من پول نمیدم کسی هست که مدافع ما باشه؟؟؟