دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
کد خبر: 142070

دبیر انجمن علمی مامایی ایران می‌گوید مادرانی که در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند معمولاً نوزادانی با وزن 2500 گرم به دنیا می‌آورند. همچنین دخانیات بر کروموزم‌های جنین تأثیر می‌گذارد و موجب بروز آثار سوء در اعصاب مرکزی او می‌شود.

سلامت نیوز:دبیر انجمن علمی مامایی ایران می‌گوید مادرانی که در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند معمولاً نوزادانی با وزن 2500 گرم به دنیا می‌آورند. همچنین دخانیات بر کروموزم‌های جنین تأثیر می‌گذارد و موجب بروز آثار سوء در اعصاب مرکزی او می‌شود.

به گزارش روزنامه ایران، ماریا صادقی می‌گوید: «مطالعات نشان می‌دهد مواجهه با دود سیگار می‌تواند موجب کم وزنی نوزادان شود. نوزادان مادرانی که سیگاری غیرفعال هستند در معرض خطرات و مشکلات متعددی قرار می‌گیرند.»به گفته صادقی نوزدانی که به واسطه مادران سیگاری در معرض نیکوتین هستند با مشکلات عصبی مانند واکنش‌های حسی، حرکتی، فیزیولوژیکی و تمرکزی ضعیف مواجه می‌شوند. او می‌گوید: «مادرانی که در 3 ماهه اول بارداری سیگار مصرف می‌کنند سلامت خود و جنین را به خطر می‌اندازند. سقط جنین، نوزاد کم وزن، مرگ و میر نوزاد، پارگی زودرس کیسه آب و وقوع زایمان زودرس در مادران سیگاری بیشتر از سایر زنان است.» به گفته او مصرف دخانیات و مواد مخدر در زنان مشکلاتی مانند ناباروری، اختلال در دوره‌های قاعدگی، افزایش احتمال یائسگی زودرس و ابتلا به بیماری‌هایی مانند هپاتیت و ایدز را ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha