دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲

آتش‌سوزی مجتمعی مسکونی در جنوب‌غرب تهران با تلاش آتش‌نشانان چهار ایستگاه خاموش شد و ٢٠نفر از ساکنان این مجتمع نجات یافتند.

سلامت نیوز: آتش‌سوزی مجتمعی مسکونی در جنوب‌غرب تهران با تلاش آتش‌نشانان چهار ایستگاه خاموش شد و ٢٠نفر از ساکنان این مجتمع نجات یافتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق،شامگاه شنبه در پی تماس تلفنی تعدادی از شهروندان با سامانه١٢٥ و اعلام خبر وقوع این آتش‌سوزی، بلافاصله ستاد فرماندهی این سازمان، آتش‌نشانان چهارایستگاه را به منطقه خلازیل، کوی دولتخواه اعزام کرد. سیدهادی میرافضلی، مدیر عملیات منطقه‌هفت سازمان آتش‌نشانی تهران، در این خصوص گفت: هنگام رسیدن آتش‌نشانان، در یکی از واحدهای مسکونی به وسعت ٩٠مترمربع در طبقه‌پنجم یک‌مجتمع مسکونی ١٠طبقه ١٢٠واحدی، آتش کاملا شعله‌ور شده و درحال سرایت به دیگر نقاط ساختمان بود.

وی در مورد چگونگی عملیات بیان کرد: آتش‌نشانان بلافاصله با قطع جریان برق و گاز ساختمان و تقسیم‌شدن به چند تیم عملیاتی، همزمان با عملیات مهار و خاموش‌کردن آتش، اقدام به عملیات جست‌وجوی محبوس‌شدگان در طبقات فوقانی این مجتمع مسکونی کردند. میرافضلی در ادامه گفت: گروهی از آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه‌های تنفسی و لوله‌های آبدهی به مقابله با شعله‌های سرکش آتش رفتند و توانستند در زمانی کوتاه، این آتش‌سوزی را مهار و از سرایت آن به واحد‌های مسکونی دیگر جلوگیری کنند. وی افزود: دراین حادثه ٢٠نفر از ساکنان مجتمع در میان دود ناشی از این آتش‌سوزی در طبقات گرفتار شده بودند که با تلاش آتش‌نشانان همه آنان به سلامت نجات یافتند. این مدیر عملیات آتش‌نشانی تصریح کرد: با اینکه در میان گرفتار‌شدگان خانمی باردار و کودکان سنین پنج تا١٢ سال حضور داشتند خوشبختانه آنان با کمک نیروهای آتش‌نشانی سالم نجات پیدا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha