معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش استفاده از واژه "واگذاری" را در طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اشتباه دانست و گفت: مجلس جلوی واگذاری را گرفته است. این طرح اکنون به شورای نگهبان رفته است و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم.

افزایش 150هزار تومانی حقوق معلمان

سلامت نیوز: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش استفاده از واژه "واگذاری" را در طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اشتباه دانست و گفت: مجلس جلوی واگذاری را گرفته است. این طرح اکنون به شورای نگهبان رفته است و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی با توجه به مخالفت نمایندگان مجلس با این طرح اظهار کرد: استفاده از عنوان "واگذاری" اشتباهی بود که اتفاق افتاد.

وی افزود:‌ هیچ نوع واگذاری اتفاق نمی‌افتد؛ مدرسه را به شخصی نمی‌دهیم، بلکه از عده‌ای که در امر تعلیم و تربیت تخصص دارند می‌خواهیم به ما کمک کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این امر بدون پرداخت حق الزحمه و بهای آن امکان پذیر نیست گفت: ما در ازای حق الزحمه، مدارس را به آنها اجاره می‌دهیم، بنابراین آموزش و پرورش مدارس را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کند.

ناصری اعلام کرد: این موضوع را در مجلس هم مطرح کردیم و اکنون مجلس مجددا اجازه خرید خدمت از بیرون را به ما در تبصره دیگری داده است و می‌توانیم امر آموزش را در قبال پرداخت حق الزحمه از اشخاص کاربلد این امر، بخریم. در مقابل یا وجه می‌پردازیم و یا مدرسه را اجاره خواهیم داد.

استفاده از عنوان "واگذاری مدارس" به بخش خصوصی اشتباه بود

وی افزود: در این خصوص هم می‌توانیم صندلی خالی مدارس غیردولتی را خریداری کنیم و هم آنکه از اشخاص بیرون از آموزش و پرورش خرید خدمت کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس جلوی واگذاری را گرفته است عنوان کرد: معنای واگذاری آن است که مدرسه را به بخش خصوصی بدهیم. استفاده از لغت "واگذاری" اشتباه بود. این طرح اکنون به شورای نگهبان رفته است و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم.

ناصری در ادامه با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان همین هفته به مجلس می‌رود اظهار کرد:‌ اجرای لایحه رتبه بندی معلمان می‌تواند در ارتقای وضعیت معیشتی معلمان تاثیرگذار باشد، در این صورت حداقل 150 هزار تومان به کف حقوق معلمان افزوده می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha