دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 142123

معاون امور تالاب‌ های دفتر زیستگاه ‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست درباره اعتبارات احیای دریاچه ارومیه گفت: اعتباراتی که برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده افزایش یافته است و برای این اعتبارات افزایش 60 درصدی را شاهد هستیم.

سلامت نیوز:  معاون امور تالاب‌ های دفتر زیستگاه ‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست درباره اعتبارات احیای دریاچه ارومیه گفت: اعتباراتی که برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده افزایش یافته است و برای این اعتبارات افزایش 60 درصدی را شاهد هستیم.

مسعود باقرزاده کریمی در گفت و گو با پانا، با اشاره به اقدامات اجرایی سازمان محیط زیست برای احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: بخش عمده اعتبارات تخصیصی به منظور تثبیت گرد و غبار با استفاده از روش های مختلف در داخل دریاچه است.

معاون امور تالاب‌ های دفتر زیستگاه ‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه عزم دولت برای احیای دریاچه ارومیه جدی است، افزود: حراست از دریاچه ارومیه به عنوان یکی از مهمترین منابع اکولوژیکی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هرچند در تخصیص منابع اقدامات بسیار مثبتی صورت گرفته اما کافی نیست و باید نسبت به رفع مشکل به صورت جدی اقدام کرد.

وی درخصوص حفظ گونه های جانوری در جزایر دریاچه ارومیه نیز گفت: یکی از وظایفی که سازمان محیط زیست بر عهده دارد فراهم کردن شرایط مطلوب برای حفظ گونه های ارزشمند در این دریاچه است. آرتمیا نیز یکی از گونه های ژنتیکی است که در دریاچه وجود دارد که با اقدامات انجام شده باید برای حفظ و احیای آن در دریاچه تلاش شود.

باقرزاده درباره وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و نسبت بارش ها در فصل پاییز اظهار داشت: میانگین بارش در این دوره نسبت به مدت مشابه خود اندکی افزایش داشته که پیش بینی شده در بهار و تابستان سال آینده بیش از حد نرمال باشد.

وی در پایان تأکید کرد: تغییر الگوی کشت، کاهش میزان آب مصرفی کشاورزی در منطقه و توسعه کشاورزی پایدار از جمله اقداماتی است که پیش از این در منطقه دریاچه ارومیه انجام شده است.

دریاچه ارومیه به عنوان بیستمین دریاچه بزرگ جهان با مساحتی حدود 483 هزار هکتار یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین اکوسیستم‌های آبی و بزرگترین دریاچه داخلی ایران به شمار می‌آید که از سال 1354 در فهرست کنوانسیون حفاظت از تالابها (رامسر) ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha