رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه رویکرد این نیرو جمع‌آوری معتادان متجاهر است، با قاطعیت گفت که در تهران هیچ آشپزخانه تولید مواد مخدر صنعتی وجود ندارد.

سلامت نیوز: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه رویکرد این نیرو جمع‌آوری معتادان متجاهر است، با قاطعیت گفت که در تهران هیچ آشپزخانه تولید مواد مخدر صنعتی وجود ندارد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در نشست خبری خود با اشاره به اینکه شرح وظایف پلیس در ۴ حوزه شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در اوزان بالا و شبکه‌ای است، اظهار کرد: کشورهای همسایه مثل افغانستان و پاکستان به 11 محور ورودی به تهران متصل هستند که حوزه آزادگان شرق و غرب به سمت تهران این مسیر را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: پلیس درصدد شناسایی و انهدام قاچاقچیان است و پاکسازی شرق تهران در اولویت جمع‌آوری معتادان و پاکسازی و انهدام قرار گرفته است زیرا مردم در این منطقه با وجود معتادان متجاهر احساس ناامنی می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید براینکه در این منطقه تا به امروز لابراتوارهای تولید مواد صنعتی شناسایی و منهدم شده است، بیان کرد: از پایان سال ۹۲ تا به امروز هیچ آشپزخانه تولید مواد مخدری در کشور فعالیت نمی‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تصریح کرد: در حوزه آموزش، پیگیری و درمان به مدارس و دانشگاه‌ها ورود پیدا کرده‌ایم.

سرهنگ بخشنده با اشاره به اینکه مراکز بازپروری در هر ماه یک ظرفیت ۱۸۰ نفری به ما می‌دهند، گفت: مرکز بازپروری اخوان معتادان متجاهری را که موجب آزار مردم بودند تحت پوشش قرار می‌دهد. طی شب‌های گذشته معتادانی را در حوزه همت، چمران، برج میلاد و صادقیه شناسایی کرده و به این مراکز تحویل داده‌ایم

.وی ادامه داد: متاسفانه این ظرفیت که از سوی مراکز بازپروری به ما داده می‌شود کافی نیست. ما طی یک شب ۱۸۰ ظرفیت را پر کرده‌ایم اکثر این افراد سابقه دار بوده و با فضای زندان آشنا هستند.

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه خرده فروشان در زمره ماده ۱۶ قرار نمی‌گیرند عنوان کرد: روزانه در تهران ۱۳۰ خرده فروش شناسایی و دستگیر می‌شوند که البته برخی از آن‌ها تنها مواد فروش هستند و خود معتاد نیستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: از ابتدای امسال ۱۵/۵ تن کشف مواد مخدر داشته‌ایم که بیشترین آن متعلق به مواد مخدر سنتی همچون تریاک و حشیش بوده است.

سرهنگ بخشنده ابراز کرد: ما سعی کرده‌ایم رویکرد اطلاعاتی داشته باشیم یعنی ابتدا پاتوق‌ها را شناسایی کنیم و سرنخ‌های اصلی را بدست آورده و با دستور قضائی به دستگیری مجرمان بپردازیم.

وی گفت: شنبه شب محموله‌ای را کشف کردیم که توسط یک خودروی پژو پارس از سمت جنوب اتوبان قم به سمت تهران حرکت می‌کردند. سرنشینان این خودرو که شامل ۶ نفر بودند پس از اینکه توسط پلیس توقیف و دستگیر شدند عده‌ای به جرم اعتراف کرده و منتظر حکم قضائی هستند. در این خودرو ۴۸۰ کیلو مواد مخدر اعم از تریاک و حشیش کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تاکید کرد: مبارزه با خرده فروشان و پاکسازی معتادان در اولویت برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

سرهنگ بخشنده بیان کرد: شهرداری در حال آماده سازی اردوگاه شفق هست و وزیر کشور فرمانده نیروی انتظامی و همین طور شهرداری بر پاکسازی خیابان‌ها از معتادین متجاهر تاکید دارند.

وی اضافه کرد: در محله‌های جنوبی شهر تهران قبلا آشپزخانه‌های تولید مواد صنعتی همچون شیشه وجود داشته است اما امروز من به طور قاطع به شما می‌گویم که هیچ آشپزخانه‌ای در شهر تهران مواد مخدر صنعتی تولید نمی‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اضافه کرد: با دستور دادستان کل کشور تمام سایت‌های مجازی را تحت پوشش قرار داده‌ایم و می‌توانم بگویم در فضای مجازی فروش مواد مخدر آن چنان که می‌گویند قوت پیدا نکرده است و در واقع برخی از رسانه‌ها بزرگ نمایی کرده‌اند.

سرهنگ بخشنده با اشاره به اینکه در تهران آزمایشگاه‌های دقیق تشخیص انواع مواد و خلوص وجود دارد، گفت: مواد مخدری همچون ال اس دی و کروکودیل در تهران وجود ندارد و من در این باره می‌توانم به شما اطمینان دهم.

وی گفت: رویکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر در فضاهای دانشگاهی پیشگیرانه است و ما سعی کردیم با ارائه پاورپوینت و برنامه‌های مختلف با حضور نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، شهید بهشتی و جمعی از کار‌شناسان آن‌ها را در خصوص زیان مواد مخدر آگاه کنیم اما در خصوص آرایشگاه‌های زنانه نمی‌توانیم کاری انجام دهیم زیرا این حوزه در حیطه پلیس امنیت است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به اینکه چندی پیش باند بزرگی از قاچاقچیان داروهای غیر مجاز را دستگیر کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: این دارو‌ها از سمت هندوستان ترانزیت به ترکیه می‌شدند که ما موفق به دستگیری آن‌ها شدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ارو ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    ال اس دی مثل پشکل ریخته