دکتر طبایی ضمن تشریح فعالیت های این معاونت در سال گذشته، تسریع روند راه اندازی اولین مرکز جامع ترمیم زخم را مهم ترین دستاورد جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران اعلام کرد.

سلامت نیوز: دکتر طبایی ضمن تشریح فعالیت های این معاونت در سال گذشته، تسریع روند راه اندازی اولین مرکز جامع ترمیم زخم را مهم ترین دستاورد جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران اعلام کرد.

دکتر سید مهدی طبایی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت : محوری ترین فعالیت این معاونت در سال گذشته طراحی و تدوین راه اندازی مرکز جامع ترمیم زخم جهاد دانشگاهی بوده که برای اولین بار به صورت یک مرکز جامع در این حوزه به ارایه خدمات خواهد پرداخت. مراحل مطالعاتی و تدوین برنامه عملیاتی این مرکز حدود 3 ماه به طول انجامید و با تلاش جهادی که صورت گرفت، موفق شدیم اولین فاز عملیاتی راه اندازی مرکز جامع ترمیم زخم را به پایان برسانیم و ارایه خدمات به بیماران با اجرای این فاز عملا آغاز شده است.  

وی اضافه کرد: راه اندازی و تکمیل بخش های مختلف مرکز جامع ترمیم زخم، تا پایان سال 1395 همچنان مهم ترین اولویت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران خواهد بود و این مرکز در پایان سال 95 با کادری مجرب و تخصصی در حوزه های مختلف مثل ارتوپدی، جراحی، پوست و مو، تغذیه، فیزیوتراپی، سلول درمانی، طب جایگزین و سایر تخصص های مرتبط برای اولین بار در کشور، بصورت یک مجموعه جامع به بیماران مبتلا به زخم های مختلف از جمله زخم پای دیابتی خدمات بهداشتی و درمانی ارایه خواهد کرد.البته امیدواریم با افزایش حمایت ها و تلاش شبانه روزی جهادگران واحد علوم پزشکی تهران، بسیاری از خدمات پیش بینی شده در این مرکز، زودتر از زمان موردنظر قابل ارایه به آحاد مردم باشد.  

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران در ادامه به برخی دیگر از فعالیت های شاخص و دستاوردهای این معاونت در سال گذشته اشاره کرد و گفت : بسیاری از دستاوردهای این معاونت همسو و زمینه ساز راه اندازی و تقویت مرکز جامع ترمیم زخم بوده است. ازجمله اینکه طی سال 93 در این معاونت، آزمایشگاه کشت و بهره برداری سلولی در مقیاس آزمایشگاهی راه اندازی شد 

 دکتر طبایی، تشکیل هسته پژوهشی طب سالمندان جهت تعمیق رویکردهای پژوهشی مرکز جامع ترمیم زخم، استفاده از درمان های نوین از جمله ماگوت تراپی در درمان زخم و اخذ موافقت قطعی تشکیل گروه پژوهشی ترمیم نوری را از دیگر اقدامات و دستاوردهای این معاونت در سال گذشته عنوان کرد که در راستای تکمیل و تقویت خدمات مرکز جامع ترمیم زخم  صورت گرفته است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha