دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 142171

همین چند روز پیش بود که خبر آمد حسین محب‌اهری، هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینما ادامه درمان خود را به‌دلیل نداشتن بیمه و بالا بودن هزینه‌ها قطع کرده است؛ شنبه‌شب هم چهاردهمین جشن سالانه «کانون ملی منتقدان تئاتر ایران» در حالی برگزار شد که اهالی این هنر بیش از آن‌که درباره تئاتر و هنر نمایش صحبت کنند، از شرایط نابسامان بیمه هنرمندان و دشواری‌های هنرمندان مبتلا به سرطان گلایه کردند.

سایه تلخ سرطان و بیمه فراموش شده هنرمندان

سلامت نیوز:همین چند روز پیش بود که خبر آمد حسین محب‌اهری، هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینما ادامه درمان خود را به‌دلیل نداشتن بیمه و بالا بودن هزینه‌ها قطع کرده است؛ شنبه‌شب هم چهاردهمین جشن سالانه «کانون ملی منتقدان تئاتر ایران» در حالی برگزار شد که اهالی این هنر بیش از آن‌که درباره تئاتر و هنر نمایش صحبت کنند، از شرایط نابسامان بیمه هنرمندان و دشواری‌های هنرمندان مبتلا به سرطان گلایه کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام‌جم، چهاردهمین جشن سالانه «کانون ملی منتقدان تئاتر ایران» شنبه‌شب در تالار اصلی تئاترشهر با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد؛ جشنی که سایه تلخ سرطان بر آن سنگینی می‌کرد.

ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر در این آیین به ارائه توضیحاتی درباره قطع بیمه تکمیلی هنرمندان پرداخت و گفت: متاسفانه امسال به مشکلی برخوردیم که باقیمانده پول بیمه ایران باید توسط دولت پرداخت می‌شد‌ و به همین دلیل از آنجا که این اتفاق نیفتاده بود، بیمه در بخش‌هایی قطع شد.

او افزود: قرار بود این مشکل تا بیست و پنجم بهمن برطرف شود و آقای هاشمی، وزیر بهداشت هم به خانه تئاتر بیاید، اما تا این لحظه تغییری در این شرایط رخ نداده است.

شیمی‌درمانی در چرخه اداری!

مدیرعامل خانه تئاتر درباره درگذشت بهرام ریحانی هم این‌گونه توضیح داد: من به معاونت هنری مراجعه کردم و برای تامین هزینه‌های درمان بهرام ریحانی هم خیلی تلاش کردیم، اما مبلغی که برای شیمی‌درمانی او اختصاص داده شد در چرخه اداری افتاد به طوری که وقتی خواستند شیمی‌درمانی را ادامه دهند 20 درصد به بیماری بهرام ریحانی اضافه شده بود که ابتدا باید شرایط او را به قبل بازمی‌گردانند تا بعد شیمی‌درمانی ادامه یابد، اما متاسفانه او فوت کرد.

راد با اشاره به این‌که در نامه‌ای به علی جنتی‌، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام این مسائل را توضیح داده است، گفت: خوشبختانه پیگیری‌ها به نتیجه رسیده و در آخرین دیدار با آقای مرادخانی قرار بر این شده است تمام عزیزانی که نامشان را برای صندوق حمایت از هنرمندان فرستاده بودیم تحت پوشش بیمه «آرمان» قرار بگیرند.

جشنی که تحت‌الشعاع سرطان قرار گرفت

علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با تاخیر به برنامه رسید و به نظر می‌رسید فضای سالن برایش عجیب است. او در این باره گفت: به من گفتند اینجا یک جشن است، اما گاهی بیماری‌ها فضای سنگینی را ایجاد می‌کند. البته ما هم در آن طرف مشکلاتی داریم که شما کم و بیش در جریان هستید. به‌طور مثال از وقتی وارد کار شدیم موضوع بیمه دچار مشکل شد و بعد هم صندوق حمایت هنرمندان به بدهی 33میلیاردی برخورد کرد که الان یک صندوق ورشکسته است.

او با اشاره به این‌که نکته قابل توجه این است که هیچ‌کدام از این مشکلات کمتر نمی‌شود بلکه بیشتر می‌شود‌، گفت: به همین دلیل مشکلات حاد را در اولویت قرار داده‌ایم و تقسیم‌بندی انجام شده تا بیمارانی که شرایط حادتری دارند، سریع‌تر به آنها رسیدگی شود. حتی اگر شده از برخی برنامه‌هایمان بزنیم این کار را حتما انجام می‌دهیم.

علاوه بر این نادر برهانی‌مرند و حمیدرضا نعیمی هرکدام اجرای یک شب از نمایش‌های خود یعنی «پاییز» و «سقراط» را برای حمایت از بیماران سرطانی اختصاص دادند. در پایان هم جشن سالانه کانون منتقدان تئاتر با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha