معمولا زنان یک هفته یا 10 روز قبل از عادت ماهانه دچار افزایش وزن و پف صورت یا اندام های دیگر می‌شوند که این وضعیت با گذراندن دوره عادت برطرف می‌شود.

دکتر زهرا شریعتی، متخصص داخلی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: پف آلودگی اندام‌ها باید با گذراندن زمان پریود برطرف شود در غیر این صورت نه تنها این وضعیت طبیعی نیست بلکه مراجعه به پزشک الزامی است.

این متخصص داخلی با اشاره به اینکه باقی ماندن ادم (ورم اندامی) تا بعد از زمان پریود و طولانی شدن آن می‌تواند ناشی از بیماری قلبی، کلیوی و یا کبدی باشد؛ هشدار داد: در این صورت یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید به آن توجه کرد مصرف بیش از حد نمک است به طوری که فرد بیمار هر چه بیشتر نمک مصرف کند آب بیشتری نیز در بدن به وجود می آید.

وی ادامه داد: در این صورت رگ ها دیگر قادر به نگهداری این آب های اضافه نبوده و آن را به بینابین سلول های بدن فرستاده و ایجاد ادم می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ادم در مردان تنها زمانی که نوعی داروی خاصی مصرف کنند که پزشک عنوان کرده باشد که باعث ادم می‌شود و همچنین زمانی كه پای آنها به مدت طولانی آویزان بوده باشد طبیعی است و در غیر این صورت مراجعه به پزشک الزامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha