سلامت نیوز: با انتشار اخباری در خصوص اسکان مسافران نوروزی در جزیره آشوراده اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران اطلاعیه ای منتشر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست ، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به انتشار مطلبی تحت عنوان اسکان مسافران نوروزی در جزیره آشوراده موارد ذیل را جهت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی معروض می دارد:


آغاز تعطیلات نوروزی و افزایش سفرهای مردمی به نقاط مختلف و مناطق طبیعی و گردشگری کشورمان لزوم آمادگی و همکاری دستگاههای ذیربط در حفاظت از اکوسیستم های طبیعی و جلوگیری از ایجاد آلودگی و اطلاع رسانی در استفاده صحیح از این مناطق را ضروری می نماید.

 در این میان استان مازندران با داشتن جاذبه های طبیعی و تنوع زیستی غنی همراه مورد توجه گردشگران و مسافران در فصول مختلف سال از جمله تعطیلات سال نو بوده که این مسئله نیازمند مدیریت صحیح در بهره برداری از این مواهب الهی می باشد.

مناطق بی نظیری همچون آثار طبیعی ملی، پارکهای ملی کیاسر و پابند، پناهگاه حیات وحش میانکاله و جزیره آشوراده، البرز مرکزی، اکوسیستم های تالابی استان بعنوان ذخائر ژنتیکی و منابع تامین نیازهای بشری به خاطر ارزش های علمی، اقتصادی، اکولوژی، فرهنگی و تفرجگاهی نیازمند توجه و رعایت قوانین مربوطه در حوزه گردشگری و اکو توریسم می باشد.

براین اساس هرگونه استفاده تفرجگاهی و گردشگری می بایست بر اساس ظرفیت سنجی و انجام ملاحظات زیست محیطی باشد، زیرا هرگونه فعالیت خارج از ظرفیت اکوسیستم مناطق چهارگانه که مغایر با ضوابط حاکم بر این مناطق باشد، موجب از بین بردن ارزشهای اکولوژیکی و زیست محیطی آنها شده و نابودی گونه های گیاهی و جانوری را در پی خواهد داشت.

بر این اساس منطقه آشوراده به جهت واقع بودن در محدوده پناهگاه حیات وحش میانکاله تحت مدیریت یکپارچه این اداره کل قرار داشته که انجام هرگونه فعالیت تفریحی، تردد،  اسکان و اقامت شبانه می بایست با کنترل و اعمال برنامه ریزی پیشگیرانه حفاظتی از گونه های گیاهی و جانوری و مدیریت پسماند همراه باشد.
لذا اجرای هر برنامه ای در هر موقعیت زمانی در جزیره آشوراده بدلیل برخورداری از جاذبه های منحصر بفرد طبیعی مستلزم اخذ مجوز از این اداره کل می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha