سلامت نیوز:معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تربیت و آموزش پزشکان و پرستاران کارآمد و خوب را از وظایف دانشگاه های علوم پزشکی خواند.

تربیت پزشکان و پرستاران کارآمد از وظایف دانشگاه های علوم پزشکی است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، دکتر رضا ملک‌زاده در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: وظیفه دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی، آموزش و تربیت پزشکان و پرستاران کارآمد و خوب برای استان و کشور است.

وی گفت: آنچه امروز دانشگاه را معنا می‌دهد خلاقیت و تحقیقات است که با آن بتوانیم علم پزشکی را به پیش ببریم و این یک وظیفه است که در سال جدید به آن توجه ویژه خواهد شد.

دکتر ملک‌زاده با اشاره به اینکه کل مقالات ایران در IsI که به ثبت رسیده است حدود ۲۰۰ هزار مورد بوده که از این تعداد ۶۱ هزار مقاله یعنی ۳۰ درصد آن‌ها تولیدات علمی ما در زمینه پزشکی بوده است، افزود: ۳۲ درصد از کل مقالات تحقیقاتی که در ایران در همه علوم انجام می‌شود در زمینه علم پزشکی است.

وی گفت: ایران در زمینه چاپ مقاله در دنیا رتبه ۱۷ و در منطقه رتبه اول را دارد که دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: امسال ۳۹ دهم درصد از تولید ناخالص ملی کشور برای تحقیق اختصاص یافته است که این نسبت به آنچه در برنامه پنجم توسعه مشخص شده است بسیار ناچیز و اندک است و برای سال آینده این میزان به ۴۴ دهم درصد خواهد رسید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha