سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 142216

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران به مسافران نوروزی توصیه کرد که نکات ایمنی جهت پیشگیری از مسمومیت داخل خودرو را انجام دهند.

سلامت نیوز: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران به مسافران نوروزی توصیه کرد که نکات ایمنی جهت پیشگیری از مسمومیت داخل خودرو را انجام دهند.

دکتر مهران ولائی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: گاهی مسافران نوروزی هنگام مسافرت توقف و در خودروهای روشن استراحت کرده و به خواب می روند.

وی خاطرنشان کرد: در این مواقع مونوکسید خارج شده از اگزوز خودرو ، وارد فضای آن شده و می تواند موجب بروز مسمومیت و حتی مرگ شود.

علاوه براین موارد در سال گذشته نیز مسمومیت هایی در اثر روشن کردن بخاری داخل خودرو اتفاق افتاد.

روشن کردن گاز پیک نیک داخل خودرو هنگام توقف برای گرم نگهداشتن منجر به مسمومیت و کاهش سطح هوشیاری سرنشینان خودرو می شود.

همچنین به گفته کارشناسان مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، متاسفانه برخی رانندگان در مسافرت های نوروزی اقدام به نصب کپسول های غیراستاندارد گاز در خودروها می کنند که منجر به آتش سوزی خودرو و سرنشینان آن می شود.

سیستم سوخت رسانی غیراستاندارد و نشت باک بنزین از دیگر علل آتش سوزی خودروها به شمار می رود که رانندگان قبل و هنگام مسافرت نوروزی باید به آن توجه داشته باشند تا از انفجارهای ناشی از آن جلوگیری کنند.

علاوه بر این طبق گزارشات رسیده، برخی رانندگان اقدام به گذاشتن وسایل سوخت رسانی یا وسایل قابل اشتعال در صندوق عقب ماشین می کنند که منجر به آتش سوزی شده است.

همچنین رانندگان باید توجه داشته باشند که از شارژ و سوختگیری خودروهای گاز سوز با استفاده از سیستم دستی و سنتی خودداری کنند زیرا لوله های اتصال و تزریق گاز، استاندارد خاص خود را دارد و با شیوه های غیر استاندارد هیچ تناسبی ندارد و منجر به نشت گاز، انفجار و آتش سوزی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha