سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 142220

سلامت نیوز: انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک سه راهکار برای بهبود کلسترول خون معرفی کرد: 

1. مصرف فیبر بیشتر: تغییر رژیم غذایی، راهی موثر در کاهش کلسترول است. یکی از این تغییرات، گنجاندن منابع فیبر در رژیم غذایی می باشد. از جمله منابع فیبر می توان به غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات و حبوبات اشاره نمود.

2. انتخاب روغن های سالم: استفاده از روغن های جامد باعث افزایش کلسترول LDL می شود. چربی های ترانس نه تنها باعث افزایش کلسترول بد یا LDL می شود بلکه باعث کاهش کلسترول خوب یا HDL نیز می شود. غذاهایی مانند غذاهای سرخ شده، سس مایونز، شیرینی جات، کره، روغن های حیوانی و یا هیدروژنه، از جمله منابع این دو نوع چربی ناسالم می باشد که باید میزان مصرف آنها به حداقل کاهش یابد. از سوی دیگر، مصرف روغن های غیر اشباع در کنار یک رژیم غذایی سالم  می تواند باعث کاهش کلسترول LDL گردد. از جمله منابع این گروه از چربی ها می توان به آووکادو و روغن زیتون.

3. انتخاب درست از گروه پروتئین ها: گوشت قرمز و شیر پر چرب جزء منابع پروتئین به حساب می آیند ولی آنها حاوی کلسترول بالایی هستند. بنابراین بهتر است به جای استفاده از آنها از سویا یا ماهی استفاده کنیم. برخی از انواع ماهی ها مانند سالمون که سرشار از اسیدهای چرپ امگا-3 است که می تواند تاثیر مثبتی بر کلسترول داشته باشد. انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند در هفته دو بار از ماهی استفاده شود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha