مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت چگونگی فعالیت بیمارستان‌ها در ایام نوروز را تشریح کرد.

سلامت نیوزمدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت چگونگی فعالیت بیمارستان‌ها در ایام نوروز را تشریح کرد.

سید احمد تارا در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آمادگی بیمارستان‌ها در ایام نوروز گفت: سه بخشنامه به معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو بخش بیمارستان‌های دولتی و خصوصی ارسال شده است.

تارا در مورد چگونگی فعالیت بیمارستان‌های بخش خصوصی در تعطیلات نوروز به امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام پزشکی و ابلاغیه وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: طبق این تفاهم‌نامه بخش خصوصی باید 25 درصد فعالیت‌های خود را در تعطیلات نوروز حفظ کند.

وی درباره برنامه‌های بیمارستان‌های دولتی در حوزه بستری و سرپایی اظهار کرد: در حوزه بستری دستور اکید داده شده که تمام خدمات بخش‌های مراقبت‌های ویژه اعم از آی.سی.یو، سی.سی.یو.، اورژانس‌ها و غیره به طور 100درصد به فعالیت خود ادامه داده و هیچ گونه کاهش فعالیتی نداشته باشند.

وی افزود: در مورد بخش‌های دیگر نیز بسته به منطقه متغیر است، مثلا در مناطقی که مسافرخیز بوده و تعداد جمعیت آن افزایش می‌یابد، دانشگاه‌های علوم پزشکی با مدیریت و درایت خود تصمیم گیری کرده و خدمات خود را ارائه می‌دهند. این موضوع در اختیار خود دانشگاه‌ها است.

تارا افزود: در حوزه خدمات سرپایی اورژانس تمام بیمارستان‌های ما به صورت 24 ساعته فعال هستند. همچنین امسال متناسب با طرح تحول نظام سلامت مقیمی پزشکان متخصص را داریم که در ایام نوروز نیز ادامه می‌یابد و این خبر خوبی برای مردم است. به این صورت که در تعطیلات عید به هر بیمارستانی که مراجعه کنند متخصص در آن جا حضور دارد.

وی با اشاره به ایجاد یک بانک اطلاعاتی در ایام نوروز گفت: ممکن است که متخصصی در یک رشته در سطح یک دانشگاه و بیمارستان حضور داشته باشد اما در بیمارستان دیگر این متخصص نباشد. در همین راستا یک بانک اطلاعاتی دیده شده که فرد بتواند از طریق این بانک از مراکزی که دارای متخصص مورد نیاز او هستند، اطلاع پیدا کند.

برای اطلاع از خدمات بیمارستانی با سامانه 1590 تماس بگیرید

تارا ادامه داد: سامانه 1590 که در گذشته فقط برای شکایات و بیان مشکلات بود، در ایام عید به عنوان سامانه‌ای برای اطلاع رسانی مراکز درمانی و متخصصین آن‌ها به مردم است. به معاونین درمان دانشگاه‌ها دستور داده شده که افرادی با کتابچه‌های راهنما در آن جا مستقر شوند که مسافران بتوانند با اتصال به این سامانه بدانند که برای گرفتن خدمتی خاص به کجا مراجعه کنند.

فعالیت کلینیک‌های ویژه در تعطیلات غیررسمی

مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت اعلام کرد: در مورد تعطیلات غیررسمی در ایام نوروز پیش بینی شده که کلینیک‌های ویژه بیمارستان‌ها حداقل در رشته‌هایی که قبلا فعال بودند و حداقل در یک شیفت فعالیت خود را ادامه دهند تا در صورتی که بیماران به مشاوره‌های تخصصی نیاز داشتند به این کلینیک‌ها مراجعه کرده و در آن جا پزشکان پاسخگوی مشکلات آن‌ها باشند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha