رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آغاز بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند ماه جاری گفت: در اجرای این طرح ، روزانه 730 اکیپ بازرسی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت می کنند.

سلامت نیوز:  رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آغاز بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند ماه جاری گفت: در اجرای این طرح ، روزانه 730 اکیپ بازرسی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، خسرو صادق نیت افزود: هر ساله برنامه بسیج سلامت نوروزی از اول اسفندماه تا 15 فروردین ماه به مدت 44 روز با حضور بازرسین بهداشت محیط از هشت صبح تا 8 شب در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل در سراسر کشور اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه بسیج سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس مانند هتل ها، متل ها، مهمان پذیرها، مسافرخانه ها و اماکن اقامتی، اماکن بین راهی، اماکن تفریحی و پارک ها، رستوران ها، کترینگ ها، فست فودها، اغذیه فروشی ها، آرایشگاه های مردانه و زنانه، شیرینی فروشی ها، فروشگاه های خشکبار و آجیل، فروشگاه های بزرگ مواد غذایی، سرویس های بهداشتی عمومی، فرودگاه ها، راه آهن، پایانه های مسافربری و سرویس های حمل و نقل بین شهری با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با غذا اجرا می شود.

وی اظهار داشت: امسال نیز مانند سال های گذشته دستورالعمل اجرایی این برنامه به همه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده و در این راستا مکاتباتی با وزارتخانه های بازرگانی، کشور، دادگستری و دستگاه قضایی، شرکت مهندسی آب و فاضلاب، نیروی انتظامی، صدا و سیما، سازمان ایرانگردی و جهانگردی و اتاق اصناف کشور به منظور هماهنگی صورت گرفته است.

صادق نیت یادآور شد: برنامه بسیج سلامت نوروزی با اجرای مانور بسیج سلامت نوروزی در روز اول اسفندماه به طور همزمان در سراسر کشور در شهرهای محل استقرار معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آغاز شد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح ، روزانه بطور میانگین 730 اکیپ بازرسی با تعداد میانگین یک هزار و 77 نفر در هر روز فعال هستند.

وی تاکید کرد: در سال جاری نمونه برداری هدفمند مواد غذایی به صورت ویژه در دستور کار 58 دانشگاه بزرگ قرار گرفته است.

صادق نیت گفت: همچنین در راستای تقویت نظارت های کشوری از طریق کارشناسان این برنامه در مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت بر فعالیت تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور صورت خواهد پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha