سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 142249

مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: سال آینده ارتقای کمی و کیفی خدمات دندانپزشکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت طرح تحول نظام سلامت است.

سلامت نیوزمشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: سال آینده ارتقای کمی و کیفی خدمات دندانپزشکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت طرح تحول نظام سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا  حمید صمدزاده با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کاهش پرداخت هزینه‌های سلامت از جیب مردم افزود: با اجرای طرح تحول، اتفاقات خوبی در زمینه دارو و هزینه بستری افتاده است و در سال آینده شاهد تحول چشمگیر در حوزه سلامت دهان و دندان خواهیم بود.

وی افزود؛ براساس آمارهای موجود هزینه پرداخت شده از جیب مردم جهت دریافت خدمات دندانپزشکی در سال گذشته معادل 60هزار میلیارد ریال برآورد شده است و با تاکید مقام عالی وزارت، برنامه‌های مدونی برای کاهش هزینه‌های پرداخت شده از جیب مردم داریم.

صمدزاده مهم‌ترین ویژگی طرح تحول در حوزه دهان و دندان را توجه همزمان به فعالیت‌های مرتبط با پیشگیری و درمان عنوان کرد و گفت: ماهیت خدمات درمانی در حوزه دندانپزشکی پر هزینه بودن آن است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت خدمات پیشگیری با محوریت مدارس گفت: با توافقی که با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است، فضای لازم جهت ارائه خدمات ویزیت، مشاوره و ارائه خدمات پیشگیری و درمانی اولیه در مدارس در مواردی فراهم خواهد شد.

وی افزود: تقویت تجهیزات و تامین نیروی انسانی لازم جهت ارائه خدمات در بخش دولتی از جمله سیاست‌های این وزارتخانه به منظور افزایش دسترسی مردم و کاهش هزینه‌های خدمات درمانی است و در ادامه این برنامه شاهد فعال سازی واحدهای دندانپزشکی در مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستائی و ایجاد کلینیک دندانپزشکی در بیمارستان‌ها نیز خواهیم بود.

صمدزاده با تاکید بر ملموس کردن خدمات بهداشت و درمان برای مردم از اجرای طرح وارنیش فلوراید برای دانش آموزان سال اول دبستان تا اردیبهشت ماه سال 94 خبر داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز با تاکید بر نقش نیروی انسانی متخصص در بهبود کیفیت خدمات دندانپزشکی گفت: تلاش خواهیم کرد تا با افزایش انگیزه‌ها زمینه را برای حضور و فعالیت همکاران دندانپزشک در بخش دولتی فراهم آوریم.

محمودرضا میری با تقدیر از تعامل مناسب اداره کل آموزش و پرورش استان در بررسی برنامه‌های سلامت گفت: با توجه به خصوصیات ویژه و منحصر به فرد استان به دنبال اجرای اقدامات ابتکاری و بومی‌سازی دستورالعمل‌های موجود هستیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha