یك عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مدیریت نابسامان را اصلی‌ترین علت اجرایی نشدن و ناكام ماندن طرح پزشك خانواده دانست.

مسعود پزشكیان در گفت‌وگو با ایسنا،، درباره طرح پزشك خانواده گفت: متاسفانه طرح پزشك خانواده اجرا نشده و هنوز برای استقرار این قضیه مشكلات زیادی وجود دارد.

پزشكیان با انتقاد از دو متولی برای طرح پزشك خانواده با بیان این‌كه از همان ابتدا اعتبار اجرای طرح در اختیار وزارت رفاه و تامین اجتماعی بود، اما اجرا به عهده وزارت بهداشت گذاشته شد، اظهار كرد: مساله داشتن دو متولی منجر به اجرایی نشدن چنین طرحی شده است.

این عضو كمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: در حال حاضر كمیسیون بهداشت به دنبال اصلاح برخی قوانین مشكل‌ساز در جریان اجرایی كردن این طرح است.

نماینده تبریز با بیان این‌كه متاسفانه طرح پزشك خانواده در روستاها عملا اجرا نشده است و متولیان از اجرای آن ناتوان بوده‌اند، افزود: وقتی در روستاها وضع این گونه است، اجرایی كردن این طرح در شهرهای بزرگ بعید به نظر می‌رسد.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان با تاكید بر این‌كه در اجرای طرح پزشك خانواده، مشكل قانونی وجود ندارد، اظهار كرد: در اجرای این طرح مشكلات مدیریتی و اجرایی وجود دارد و یك سری از كارها كه می‌بایست برای اجرایی شدن طرح صورت می‌گرفت، انجام نشد و روند مدیریت نقش اصلی را در اجرایی نشدن طرح پزشك خانواده دارد.

به گفته پزشكیان موضوع مشكلات تامین منابع و اعتبار و اختلاف وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و رفاه و تامین اجتماعی نیز مزید بر علت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha