سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 142263

به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ایجاد یک باغ پرندگان شخصی و مخفیانه در شهرستان طرقبه شاندیز و قاچاق انواع پرندگان وحشی از این طریق، نیروهای یگان محیط زیست پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی وارد محل مربوطه شدند.

سلامت نیوز:به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ایجاد یک باغ پرندگان شخصی و مخفیانه در شهرستان طرقبه شاندیز و قاچاق انواع پرندگان وحشی از این طریق، نیروهای یگان محیط زیست پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی وارد محل مربوطه شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان دیدبان محیط زیست وحیاط وحش ،رئیس حفاظت محیط زیست طرقبه شاندیز در این باره گفت: در جریان بازرسی از این مکان ۲۰۱ عدد انواع پرندگان وحشی آبزی و کنار آبزی شامل فلامینگو، قو، پلیکان، تنجه، خوتکا، آنقوت، غاز خاکستری، اردک سیاه کاکل، چنگر، اردک سرسبز، پرستوی دریایی، خوتکا ابرو سفید، باکلان و خروس کولی کشف گردید.

مرتضی شیرزور اظهار داشت: متاسفانه ۳۹ عدد از پرندگان به دلیل شرایط نامناسب نگهداری تلف شده بودند و ۱۶۲ پرنده نیز زنده بودند.

همچنین تعداد ۱۰ عدد انواع پرندگان تاکسیدرمی شده نیز از این مکان کشف و ضبط گردید.

رئیس حفاظت محیط زیست طرقبه شاندیز گفت: طی هماهنگی صورت گرفته با دادستان مجتمع قضایی بینالود، پرندگان زنده جهت تیمار و نگهداری به محل مناسبی منتقل شدند.

مرتضی شیرزور اظهار داشت: در این رابطه دو نفر متهم بازداشت شده و پس از تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha