سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸

سلامت نیوز: برخی کودکان شب‌ها دچار کابوس یا ترس‌هایی می‌شوند که نه‌تنها باعث آزردگی خودشان می‌شود، بلکه آرامش سایر اعضای خانواده را نیز بر هم می‌زند و خواب آنها را نیز مختل می‌کند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان ، محققان برای حل این معضل راهکار ساده‌ای ارائه داده و دستگاه جدیدی ابداع کرده‌اند که از بروز ترس‌های شبانه در کودکان خودداری می‌کند. ظاهر این دستگاه مانند موبایل است که همراه با نرم‌افزار گوشی موبایل هوشمند فعال می‌شود و بدنه آن به صورت لرزشی عمل می‌کند.
دستگاه Lully براساس برنامه آلارم موبایل تنظیم شده و با لرزش‌هایی که ایجاد می‌کند، کودک را پیش از مرحله خواب عمیق و شروع کابوس‌های شبانه از خواب بیدار می‌کند و این موضوع به‌طور علمی به اثبات رسیده و مورد تایید قرار گرفته است؛ به‌طوری که تا 90 درصد میزان کابوس‌ها و ترس‌های شبانه کودکان را از بین می‌برد. دستگاه Lully همچنین در کودکان مبتلا به شب ادراری، کودکانی که در خواب حرف می‌زنند و راه می‌روند نیز کاربرد دارد.

از سوی دیگر، این دستگاه در کودکانی که در شب‌ها رأس ساعت معینی دچار این قبیل مشکلات می‌شوند، تاثیر بیشتری دارد.
دستگاه Lully از دو عنصر تشکیل شده است. یکی بدنه لرزشی بدون صدا و دیگری اپلیکیشن هوشمند برای موبایل‌های مجهز به سیستم iOS. این دستگاه زیر تشک کودک قرار می‌گیرد و با اتصال به گوشی هوشمند از طریق بلوتوث قابل کنترل است.

والدین می‌توانند پیش از شروع خواب عمیق در کودک، این سیستم را فعال کنند و در حالی که اپلیکیشن این سیستم الگوی خواب کودک را ردگیری می‌کند، دستگاه با لرزش‌هایی که ایجاد می‌کند، کودک را هوشیار می‌کند و خواب عمیق اتفاق نمی‌افتد و احتمال مشاهده کابوس به حداقل می‌رسد. استفاده از این دستگاه یک بار در طول شب و به مدت چهار هفته کیفیت خواب کودک را تا حد قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha