معاون سلامت وزیر بهداشت با اشاره به کاهش میزان مراجعات به متخصصان در پی اجرای پزشک خانواده ، تاکید کد: این کاهش مراجعات نکته مثبت اجرای پزشک خانواده است تا از میزان مراجعات غیر ضروری افراد به پزشکان متخصص کاسته شده و در منابع مالی صرفه جویی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، دکتر حسن امامی رضوی در کنگره مدیریت بیمارستان که امروز در منطقه آزاد کیش برگزار شد، بحث ارتقای کیفیت خدمات به همراه ارتقای عملکرد را مورد تاکید قرار داد و گفت: اراده مدیریت ارشد در بیمارستان بسیار حائز اهمیت است چنانچه هر روزه باید در اداره امور کارهای انجام شده را بررسی کرد و برای چالش ها تدابیری اندیشید.
به گفته وی، چیزی که سمینار صرف علمی را به سمینار کاربردی تبدیل می کند استفاده های بیشتر کاربردی کردن و آموزش های ضمن خدمت است.
امامی با بیان اینکه ارتقای سطح علمی مدیریت بیمارستان بسیار مهم است، استفاده از پروژه های علمی برای کارهای پژوهشی و ستادی را مورد تاکید قرار دارد.
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: در نظام سلامت، بیمارستان جایگاهی است که توجه جدی به درمان دارد اما ارایه خدمات به مردم تنها منحصر به درمان نمی شود چرا که در بیمارستان باید دید سلامت را مدنظر قرار داد.
وی ادامه داد: همکاری نکردن پزشکان متخصص در برخی موارد با پزشکان خانواده و تسهیلات نظام ارجاع بسیار مهم است و باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.
امامی از گله برخی شهرها مبنی بر کاهش مراجعه بیماران به دلیل طرح پزشک خانواده یاد کرد و اظهار داشت: این کاهش میزان مراجعات، نکته مثبت اجرای پزشک خانواده است تا از میزان مراجعات غیر ضروری افراد به پزشکان متخصص کاسته شده و در منابع مالی صرفه جویی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha