سلامت نیوز:در دو هفته اخیر سه نفر در مشهد در اعتراض به دو موسسه مالی اقدام به خودکشی کردند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان ،مردم، امدادگران آتش‌نشان، اورژانس و نیروی انتظامی تمام عرض خیابان را گرفته بودند و امدادگران به سختی جایی برای انداختن تشک آتش‌نشانی باز کردند. آتش‌نشانان در حال قرار دادن نردبان‌ها به مقصد پشت بام یک موسسه مالی بودند و از سوی دیگر پلیس در بلندگوی دستی خود به فردی که قصد پریدن از بام موسسه را داشت هشدار می‌داد که اگر پایین بیاید با مدیرعامل موسسه درباره پس گرفتن پولش به توافق می‌رسند. همه این تصاویر با موسیقی متنی که ترکیبی از صدای بوق خودروهای در ترافیک مانده بود و صدای فریادهای مردمی که چشم به پشت بام موسسه مالی در مشهد دوخته بودند همراه شده بود و فضایی ناامن را رقم زده بود.

  ترافیک‌های طولانی نتیجه اقدام به خودکشی
اقدام به خودکشی سه نفر از اعضای یکی از موسسه‌های مالی در حالی در دو هفته اخیر اتفاق افتاد که منجر به مرگ هیچ یک از آنها نشد و تنها باعث دردسرهایی برای موسسات مربوطه و ترافیک‌های طولانی مدت در این خیابان‌ها شد. عابران خیابان فرامرز حسینی شهر مشهد در دو هفته اخیر در حالی دو بار گرفتار ترافیک سنگین در این خیابان شدند که در هر دو بار شاهد اقدام به خودکشی سه مرد بودند. سه مردی که وقتی برای پس گرفتن پول خود به موسسه‌های مالی که در آن عضو بودند مراجعه کردند با مخالفت مسئول این موسسه‌ها مواجه شدند و در اعتراض به این کار به پشت بام موسسه‌ها رفتند تا خود را پرت کنند.

  تهدید به خودکشی راهی برای مقابله با موسسات مالی بدقول
اختلافات مالی سپرده‌گذاران مشهدی با موسسات مالی و اعتباری و همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری طی ماه گذشته شهر مشهد را با اعتراضات متعدد همراه کرده است. هنوز هفت روز نگذشته بود از روزی که مرد 30 ساله به پشت بام موسسه‌ای در مشهد رفت تا در اعتراض به پس ندادن پولش از سوی این موسسه خود را به خیابان پرت کند که صبح یکشنبه خبر رسید یکی از اعضای یک موسسه مالی و اعتباری که مردی 31 ساله بود وقتی بر سر مسائل مالی با این موسسه به مشکل برخورد خود را به طبقه پنجم این ساختمان رساند و از پنجره ساختمان بیرون آمد. این اتفاق در حالی افتاد که عده زیادی از امدادگران اورژانس، آتش‌نشانی، اورژانس اجتماعی و نیروی انتظامی به محل آمده و خود را برای این حادثه آماده کردند و فضای ایجاد شده اجازه رفت ‌و آمد به عابران و خودروها نمی‌داد.
 

حضور چهار ساعته امدادگران در خیابان
دو مرد ۳۱ و ۳۲ ساله که ظهریکشنبه برای دریافت سپرده خود به یک موسسه مالی و اعتباری... مراجعه کرده بودند پس از ناامیدی از وصول طلب خود با حضور در پشت بام این موسسه تصمیم به خودکشی گرفتند. تصمیم به خودکشی این دو شهروند مشهدی علاوه‌بر ایجاد ترافیک سنگین در خیابان‌های منتهی به میدان جانباز موجب دخالت نیروهای سازمان آتش‌نشانی، اورژانس اجتماعی و همچنین نیروهای انتظامی شد. با اعلام شهروندان حاضر در صحنه و امداد از سازمان آتش‌نشانی برای نجات این دو شهروند نیروهای سازمان آتش‌نشانی با حضور در محل نسبت به استقرار تشک نجات اقدام کردند.
مدیر حوزه دو سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در این‌باره به مهر گفت: «هم زمان با درخواست استمداد نیروهای ایستگاه‌های ۳ و ۷ در کمتر از ۱۰ دقیقه به همراه نردبان و دو تشک نجات در محل حاضر شدند.» مجید شادی بیان کرد: «با مداخله نیروهای این سازمان و همچنین اورژانس اجتماعی درنهایت این دو فرد توسط تیم امداد و نجات به پایین انتقال داده و تحویل نیروهای انتظامی شدند.» در هفته گذشته نیز یک شهروند مشهدی دیگر به دلیل اختلاف مالی با یک موسسه مالی در طبقه هفتم این موسسه دست به خودکشی زد که با مداخله نیروهای امداد و نجات و نیروهای انتظامی فرجامی نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha