نماینده کارگران سیمان سپاهان اصفهان از وزیر کار که در پایان جلسه تعیین مزد شورای عالی کار (نیمه شب ۲۵ اسفند) افزایش ۱۷ درصدی مزدپایه کارگران در سال ۹۴ را «استثنایی» توصیف کرده بود، انتقاد کرد.

سلامت نیوز: نماینده کارگران سیمان سپاهان اصفهان از وزیر کار که در پایان جلسه تعیین مزد شورای عالی کار (نیمه شب ۲۵ اسفند) افزایش ۱۷ درصدی مزدپایه کارگران در سال ۹۴ را «استثنایی» توصیف کرده بود، انتقاد کرد.

«مهران جعفری» در این باره به ایلنا گفت: افزایش ۱۷ درصدی حداقل دستمزد به هیچ وجه قابل قبول نیست و با خط فقر فاصله زیادی دارد. متاسفم که می گویم با تورمی که در سال‌های گذشته ایجاد شده است و بر خلاف وعده‌ها نتوانسته‌اند جلویش را بگیرند، شرایط کارگران در سال آتی با این مبلغ ناچیز به مراتب سخت‌تر خواهد شد.

او با اشاره به «استثنایی» توصیف شدن افزایش 17 درصدی مزد توسط وزیر کار، گفت: من حرف وزیر را قبول ندارم. معلوم نیست با کدام استدلال افزایش نزدیک به ۱۰۰ هزار تومانی مزد پایه کارگران [از ۶۰۹ به ۷۱۲ هزار تومان] استثنایی محسوب می‌شود. البته کارگر از افزایش ۵۰ هزار تومانی هم خوشحال می‌شود چون گره‌ای از زندگی‌اش باز می‌شود. به نظر می‌رسد وزیر کار هم از این لحاظ،  کارگران را به خوبی می‌شناسد.

نماینده کارگران سیمان سپاهان در ادامه گفت: هر ساله مزد را با همین رویه تعیین می‌کنند و سال‌ آینده هم به همین ترتیب خواهد بود. با آنکه بیشترین بار اقتصادی جامعه بر دوش کارگران است بیشترین بی‌مهری‌ها به آن‌ها می‌شود، چون یکدست نیستند.

جعفری در پایان با انتقاد از نمایندگان کارگری شورای عالی کار به دلیل امضای مزد ۹۴، بیان کرد: ما می‌دانیم که نمایندگان کارگران چاره‌ای نداشتند که به این رقم تن دهند اما این دلیل قابل قبولی برای امضای حداقل دستمزد نیست. نمایندگان کارگری هم با این حقوق زندگی می‌کنند و می‌دانند این رقم جوابگوی هزینه‌های زندگی نیست. البته تا زمانی که حمایت کارگران پشت سر نمایندگان‌شان نباشد، آنها کاری از پیش نمی‌برند، چرا که قدرت نمایندگان کارگر وابسته به حمایت کارگران از آنهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha