چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
کد خبر: 142326

شما چقدر در انتخاب شیرینی شب عیدتان دقت دارید؟ انتخاب شما بر چه مبنایی است؟ طعم آن یا اندازه و شکل ظاهری شیرینی که با خامه و رنگ‌های جذابش از پشت ویترین مغازه‌ها چشمک می‌زند. اگر به خوردن شیرینی و شکلات علاقه دارید، طبیعی است که دنبال اندازه‌های بزرگ که با حجم زیادی از خامه انباشته شده‌اند، خواهید رفت.

سلامت نیوز:شما چقدر در انتخاب شیرینی شب عیدتان دقت دارید؟ انتخاب شما بر چه مبنایی است؟ طعم آن یا اندازه و شکل ظاهری شیرینی که با خامه و رنگ‌های جذابش از پشت ویترین مغازه‌ها چشمک می‌زند. اگر به خوردن شیرینی و شکلات علاقه دارید، طبیعی است که دنبال اندازه‌های بزرگ که با حجم زیادی از خامه انباشته شده‌اند، خواهید رفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید: متخصصان تغذیه با حذف شیرینی‌ها از برنامه غذایی موافق نیستند و آن را راه حل خوبی نمی‌دانند زیرا شیرینی یک خوردنی اغواکننده است و کمتر کسی از خوردن آن دست می‌کشد. با این حال او توصیه می‌کند، میزبان و میهمان در سایز شیرینی دقت کنند و شیرینی‌های اندازه کوچک را برای مراسم نوروز انتخاب کنند که هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و هم هدف این است که از طعم دهانی لذت ببریم. دید و بازدید‌های عید معمولاً در روز چند بار تکرار می‌شود و چون در ایران رسم است که تنقلات و خوردنی‌ها را به هم تعارف می‌کنند، ضرورتی ندارد پکیجی که ارائه می‌شود همه محتویات آن را بخوریم. اینکه تنها چند دانه آجیل بردارید و در مراسم اجتماعی به نحوی شرکت کنید، کافی است ضمن آنکه میوه سالم‌ترین انتخابی است که می‌توانید به جای شیرینی‌های سرشار از خامه، میل کنید. پدر و مادر در انتخاب الگوهای تغذیه‌ای در روزهای عید نقش کلیدی دارند.

دکتر نیستانی در این باره بیان می‌کند: والدین باید شیوه‌های درست تغذیه‌ای را در ایام عید به فرزندان شان تسری دهند و به آنها نشان دهند که داشتن وزن سالم، نظم غذایی و پرهیز از پرخوری پایه سلامتی است. او به خانواده‌ها توصیه می‌کند، ورزش و فعالیت بدنی را در اولویت برنامه‌های تعطیلات نوروز قرار دهند و این موضوع را خارج از برنامه زندگی شان ندانند. او بی‌تحرکی و نشستن جلوی تلویزیون و رایانه را خلاف فلسفه وجودی و آفرینش انسان می‌داند و می‌گوید: سازمان بهداشت جهانی30دقیقه فعالیت بدنی را به مدت 5 روز در هفته توصیه می‌کند. تحرک و فعالیت جسمی با بهبود گردش خون و متابولیسم بدن به عملکرد مطلوب سیستم سلامت روانی کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha